آرشیو چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۳۳۰۵
جامعه
۱۷

انتقاد مجلس از اجرای نظام آموزش 3 3 6

دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی در پی نامه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص تخلف شورای عالی انقلاب فرهنگی، نامه ای را به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرد.

به گزارش مهر، در این نامه خطاب به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: مطابق آنچه در جلسه اخیر در شورا مطرح شد قرار شد وزارت آموزش و پرورش اقدامات خود را برنامه ریزی کند و حتی زمان اجرا را به شورای انقلاب فرهنگی ارائه نماید. چرا خلاف مصوبه عمل شده است.

پیش از این علی عباسپور، رئیس کمیسیون آموزش مجلس در نامه ای به رئیس مجلس خواستار پیگیری اجرای نظام تحصیلی 3 3 6 بدون هماهنگی با مجلس و بدون تصویب نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی شده بود.عباسپور در بخش هایی از نامه اش به ریاست مجلس شورای اسلامی آورد: صحبت وزیر آموزش و پرورش در مورد اجرایی شدن نظام 3 3 6 در سال تحصیلی 91 مبنای قانونی ندارد و آنچه که در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده در حد کلیات است و هنوز برنامه به شورا ارائه نشده است که در این مورد حداکثر تا 2 ماه وزارت آموزش و پرورش موظف شده تا برنامه و ساز و کارهای مربوط به این نظام جدید آموزشی را به شورای انقلاب فرهنگی ارائه کند تا تصمیم نهایی گرفته شود.