آرشیو چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۳۳۰۵
جامعه
۱۷

تقدیر از برگزیدگان کنکور در شورای شهر

مراسم تقدیر اعضای شورای شهر تهران از برگزیدگان تهرانی آزمون سراسری دانشگاه ها دیروز در حالی برگزار شد که برخی از اعضا نسبت به عدم حضور دانشجویان برتر دانشگاه آزاد در این مراسم انتقاد داشتند.

به گزارش مهر، اعضای شورای شهر تهران از 20 نفر از نفرات برگزیده آزمون سراسری تقدیر کردند که رسول خادم به دلیل نبود نفرات برتر دانشگاه آزاد در میان این جمع انتقاد کرد. وی ادامه داد: به اعتقاد من نسبت به این افراد بی مهری صورت گرفته، هرچند نباید این مساله را به دلیل برخی حاشیه ها دانست.حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران نیز خواستار تقدیر از برگزیدگان دانشگاه آزاد برای رفع تبعیض میان برگزیدگان علمی شد.

مهدی چمران، رئیس شورای تهران در این باره گفت: این حرکت، حرکتی سمبلیک بود و سمت و سوی خاصی نداشت.خادم با تاکید بر سخنان خود در خصوص تقدیر از برگزیدگان دانشگاه آزاد گفت: ما باید به خود دانشجویان توجه کنیم نه دانشگاه آنها.

احمد مسجدجامعی نیز با بیان این که از 20 برگزیده تهرانی در کنکور سراسری 16 نفر خانم هستند، یعنی 80 درصد 10 برگزیده دانشگاه ها را خانم ها تشکیل می دهند و از میان برگزیدگان هنر کنکور سراسری نیز 8 نفر تهرانی هستند یعنی 80 درصد برگزیدگان رشته هنر را تهرانی ها تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: این نشان از رشد هنر در پایتخت و بالابودن ظرفیت های هنری در شهر تهران است.عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: کاش این تغییر در سطح ملی رخ می داد، چرا که تهران یک ایران کوچک است و تمام برگزیدگان شهرها به عنوان شهروند افتخاری تهران مورد تقدیر قرار می گرفتند.معصومه ابتکار نیز گفت: باید فضاهای دانشگاهی در ابعاد مختلف سالم شود که یکی از مولفه های فضای سالم علمی، آزاداندیشی است.رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با انتقاد از ایجاد برخی از محدودیت ها و سختگیری ها در فضاهای دانشگاهی گفت: استعدادهای درخشان باید در همه زمینه ها اجازه فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات اشتغال در میان جوانان تحصیل کرده گفت: متاسفانه بیکاری در میان دانشجویان و تحصیلکردگان دانشگاهی بسیار زیاد است که امیدواریم زمینه های کارآفرینی افزایش پیدا کند.