آرشیو یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۰۵
اخبار کشور
۱۴

25 نفر در اولین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی نام نویسی کردند

سعید احمدی شهرکی رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران در حاشیه اولین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا ساعت 16:40 تعداد داوطلبین ثبت نام شده حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر، 14 نفر در وزارت کشور و 11 نفر در فرمانداری تهران بوده است.

وی گفت: مجموعا در فرمانداری تهران 15 ورودی داشتیم که چهار نفر به خاطر ناقص بودن مدارک موفق به نهایی کردن ثبت نامشان نشدند و قرار شد در روزهای آینده اقدام کنند.

وی با اشاره به این که از مجموع 25 داوطلب شهرستان تهران یک نفر روحانی و دو خانم در میان داوطلبان حضور داشتند، تصریح کرد: ثبت نام دواطلبین تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.

رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران با اشاره به این که «تعدادی از افراد به علت مشکلاتی نتوانستند ثبت نام خود را تکمیل کنند» توضیح داد: به طور مثال یک روحانی حتما باید مدرک تاییدیه سطح سه حوزه علمیه قم را به همراه داشته باشد یا مدرک معادل سازی وزارت ارشاد برای کارشناسی ارشد باید در اختیار داوطلبان باشد و همچنین اگر کمتر از ده قطعه عکس به همراه داشته باشند مدارک آن ها ناقص می باشد و امکان ثبت نام داوطلبان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: داوطلبان سعی کنند با مراجعه به سایت وزارت کشور و مطالعه اطلاعیه مدارک لازم را به همراه داشته باشند.

وی افزود: از چهار نفری که به علت ناقص بودن مدارک، موفق به تکمیل ثبت نام خود نشدند دو نفر مراحل ابتدایی را طی کرده و کد رهگیری را دریافت کردند و در روزهای آینده مدارک تکمیلی را ارائه خواهند کرد.

احمدی شهرکی همچنین در رابطه با این که در روزهای پایانی ثبت نام داوطلبان ساعت ثبت نام اضافه خواهد شد، گفت: بستگی به وزارت کشور دارد و بر اساس استقبالی که می شود در روزهای پایانی تا زمانی که ساعت پایان ثبت نام اعلام می شود هر تعداد که وارد فرمانداری تهران شده باشند ثبت نام خواهند شد و ما موظف به ثبت نام آن ها هستیم حتی اگر تا پاسی از شب طول بکشد.

وی در رابطه با نسبت استقبال داوطلبان نسبت به دوره های گذشته گفت: نسبت به دوره مجلس هشتم برای دور اول افزایش داشتیم، چراکه در مجلس هشتم در روز اول در تهران 17 نفر ثبت نام داشتیم و این تعداد امسال به 25 نفر رسیده است و امیدواریم در آینده مشارکت بیشتری را شاهد باشیم.