آرشیو یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۰۵
اخبار کشور
۳

مجتبی امانی: هرگونه اقدام ضد ایرانی باعث انفجار منطقه علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی می شود

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره با تشریح تحولات کنونی مصر تاکید کرد که هرگونه اقدام ضدایرانی به انفجار فضای ضدآمریکایی و اسرائیلی کمک می کند.

مجتبی امانی در پاسخ به پرسشی درباره فرصت های پیش آمده برای ایران در انقلاب مصر با اشاره به انقلاب های ملت های منطقه گفت: مجموع این انقلاب ها از جهات مختلف برای جمهوری اسلامی ایران فرصتهای خوبی را بدست آورده و باعث افزایش ظرفیت ضد آمریکایی در منطقه شد. جمهوری اسلامی ایران بنا بر رسالت الهی خود به دنبال استقلال هرچه بیشتر کشورهای منطقه از سلطه بیگانگان و پایان دادن به هیمنه آنان است. همان چیزی که یکی از اهداف مهم انقلاب های اخیر است.

وی افزود: اما اگر بخواهم به یک موضوع عینی اشاره کنم باید بگویم در بحث اخیر حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران که به شدت رسانه ای شده بود، یکی از مواردی که فکر حمله به ایران را از ذهن مقامات آمریکایی بیرون کرد و یا لااقل بر آن تاثیر جدی گذاشت، ترس از واکنش مردم مصر بود. به همین دلیل آمریکا برای حمله به ایران از این پس رفتار مصر را نیز باید بررسی کند.

امانی تصریح کرد، آمریکا و به تبع آن رژیم صهیونیستی می دانند هرگونه اقدام ضد ایرانی، به انفجار فضای ضدآمریکایی در منطقه کمک می کند. مصر از یک کشور همپیمان رژیم صهیونیستی و آمریکا به سمتی حرکت می کند که سیاست مستقلی را در پیش گیرد؛ آمریکا یکی از متحدین خود را از دست داده و رژیم صهیونیستی نیز یکی از منابع تامین امنیت خود را از دست داده است، بنابراین شرایط کنونی، تصمیم گیری علیه ایران را برای آمریکا دشوارتر کرده است. آن ها اگر قبل از این انقلاب ها صد عامل را باید محاسبه می کردند اکنون باید صدها عامل را در هرگونه اقدام خود علیه ایران محاسبه کنند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی بطور طبیعی و براساس منافع خود نباید کاری کنند یا قدمی بردارند که این ظرفیت را هرچه بیشتر از قوه به فعل درآورد. رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره همچنین در بخشی از گفت وگوی خود با «فارس» پیروزی چشمگیر اسلامگراها در انتخابات اخیر پارلمانی مصر را که در دو مرحله برگزار شده، ناشی از وجهه اسلامی بودن این احزاب دانست و تاکید کرد که منطقه خاورمیانه خواسته یا ناخواسته از انقلاب اسلامی ایران تاثیر گرفته است.