آرشیو یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۰۵
اخبار اقتصادی
۴

مسکن مهر سال آینده گران نمی شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح تفاوت میان مسکن مهر خود مالک و 99 ساله، گفت: در مسکن مهر خود مالک قیمت ساخت حدودا متری 100هزار تومان بیشتر است.

ابوالفضل صومعلو در گفتگو با مهر درباره تفاوت قیمت مسکن مهر خود مالک و 99 ساله، اظهار داشت: در مسکن مهر خود مالک زمین یعنی مالکیت عرصه هم به متقاضی واگذار می شود که اختلاف قیمتی 4 تا 5 میلیون تومانی ساخت به نسبت به مسکن مهر 99 ساله دارد.

وی افزود: درطرح خود مالک 6 دانگ اعیان و عرصه به متقاضی واگذار می شود و بر این اساس قیمت ساخت آن متری 100 تا 110 هزار تومان بیشتر از مسکن مهر 99 ساله است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: درمسکن مهر 99 ساله زمین به عنوان اجاره به متقاضی داده می شود که اجاره سالیانه آن هم 20 هزار تومان است و دراین نوع از مسکن فقط اعیان به متقاضی واگذار می شود؛ بنابر این قیمت ساخت کمتر از خود مالکین است.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت برای سال آینده استفاده از توانایی های خود مالکین و احیای بافت های فرسوده است، بیان کرد: وزیر تلاش دارد تا قیمت ساخت مسکن را درسال آینده هم ثابت نگه دارد و مالیات و بیمه را هم نسبت به قبل کاهش دهد و یا حداقل درهمین نرخ نگه دارد.

صومعلو درباره احتمال افزایش قیمت ساخت مسکن مهر درسال آینده گفت: براساس تفاهم نامه سه جانبه ساخت مسکن مهر اگر قیمت ها تا 20 درصد افزایش پیدا کند باید مابه التفاوت را دولت بپردازد اما با وجود اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ساخت مسکن افزایشی کمتر از 20درصد داشت.

معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: قیمت ها پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بصورت منطقه ای افزایش داشت و کمتر از 20 درصد بود؛ بنابر این تاثیر زیادی بر قیمت ساخت و ساز نداشت.

وی درخصوص قیمت ساخت مسکن مهر درسال آینده اظهار داشت: درتمامی تفاهم نامه ها و روش های ساخت مسکن مهر، قیمت ها به نرخ ارسال خواهد بود.