آرشیو یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۰۵
اخبار خارجی
۱۶

مردم یمن: آماده شهادت هستیم

سرویس خارجی-

صدها هزار یمنی با برگزاری تظاهرات در 18 استان این کشور تحت عنوان «ادامه روند انقلاب» اعلام کردند که ما از خواسته های خود عقب نشینی نمی کنیم و همچنان خواستار محاکمه عبدالله صالح هستیم.

مردم یمن در تظاهراتی گسترده که با شرکت صدها هزار نفر در 18 استان این کشور برگزار شد بار دیگر ضمن مخالفت با طرح شورای همکاری خلیج فارس بر ضرورت محاکمه فوری علی عبدالله صالح دیکتاتور یمن تاکید کردند.

تظاهرکنندگان اظهار داشتند که تاکنون هیچ یک از اهداف انقلاب محقق نشده است و همچنان در میادین و خیابان ها باقی خواهند ماند تا همه خواسته های مردم و انقلاب یمن محقق شود.

مردم یمن تاکید کردند که آماده شهادت هستند و راه شهدا را ادامه خواهند داد.

انقلابیون یمن همچنین تصریح کردند که دولت کنونی یمن مورد موافقت انقلابیون نیست و دولتی که براساس طرح شورای همکاری خلیج فارس روی کار آمده را نمی پذیرند.

این تظاهرات در شرایطی صورت گرفت که معترضان یمنی با پای پیاده از شهرهای مختلف برای اعتراض به توافقنامه ریاض به سمت صنعا پایتخت این کشور حرکت و تحصن کنندگان در میدان التغییر صنعا از آنها استقبال کردند.

آنها شعارهایی برای سرنگونی رژیم علی عبدالله صالح و هم توافقنامه سیاسی که مطالبات مردمی را برآورده نمی کند سر دادند.

معترضان یمنی راهپیمایی اعتراض آمیز خود را از شهر تعز در جنوب این کشور آغاز کرده اند و در شهرهای بین راه مورد استقبال مردمی که در ورودی های این شهر حضور دارند قرار می گیرند.

معترضان پارچه نوشته هایی در تحسین و تمجید از مقاومت و ایستادگی مردم تعز و همه استان های این کشور حمل می کردند و تاکید کردند که هرگز به فریبکاری و دروغگویی حزب ملی حاکم اعتماد نمی کنند.