آرشیو یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۰۵
شهرستان ها
۱۱

کد تلفن شهرهای درون استان ها حذف می شود

خرم آباد - خبرنگار کیهان:

تا پایان امسال کد تلفن شهرهای درون استانها حذف و یک شماره سه رقمی مختص استان جایگزین آنها می شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان با اعلام مطلب فوق افزود: براساس این طرح پیش شماره هر یک از استانهای کشور دو رقمی و شماره تلفن های ثابت 8 رقمی خواهد شد.

مسیب قبادیان افزود: با اجرای این طرح شهروندان ساکن شهرهای هر یک از استانهای کشور برای تماس با یکدیگر در همان استان نیاز به گرفتن پیش شماره ندارند و فقط همانند ساکنان یک شهر شماره مورد نظر را خواهند گرفت.

وی گفت: شماره تلفن ها تغییر نخواهد کرد و فقط یک شماره به اول هر یک از آنها اضافه می شود و با عنایت به اینکه هر یک از استانهای کشور به چند منطقه مخابراتی تقسیم خواهند شد در هر یک از این مناطق یک عدد به اول شماره تلفن ها اضافه می شود.

قبادیان گفت: براساس طرح جدید کد همه شهرهای استانها حذف می شود و فقط یک کد استانی تعیین خواهد شد و استانها به مناطق مخابراتی تقسیم می شوند.

وی گفت: با اجرای طرح جدید و حذف کد شهرهای بین استانی، نرخ مکالمه شهرهای استانها به نرخ پالس شهری کاهش خواهد یافت.

وی گفت: شهرهایی از هر استان که شماره های مشابه دارند یک رقم اول شماره تلفن آنها تغییر خواهد کرد و این طرح تا پایان امسال در کل کشور اجرا می شود.

قبادیان گفت: با اجرای این طرح علاوه بر روانسازی برقراری ارتباط تلفنی، زمینه ورود به شبکه جدید و استفاده از اینترنت پرسرعت فراهم می شود.