آرشیو پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۶
اخبار کشور
۳

لاوروف: هدف از تحریم های غرب فشار بر مردم ایران است

وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد که هدف اصلی تحریم های غرب علیه ایران اعمال فشار اقتصادی روی مردم این کشور با هدف شورش آنها علیه حکومت است.

به گزارش رویترز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که تحریم اقتصاد غرب علیه تهران با هدف فشار به مردم این کشور و تحریک و شوراندن آنها علیه حکومت ایران است.

وی در ادامه افزود: غرب می خواهد با تنگ کردن عرصه اقتصادی ایران به ملت این کشور فشار وارد کند تا آنها علیه دولت و حکومت این کشور دست به شور بزنند.

لاوروف در موضع روسیه علیه تحریم های شورای امنیت بین المللی علیه ایران به دلیل برنامه هسته ای این کشور گفت: مسکو معتقد است که تحریم های جامعه بین المللی علیه این کشور کارایی خود را از دست داده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که کشورش با هر نوع اعمال تحریم های یکجانبه مخالف است و چنین اقداماتی را باعث آسیب رساندن به اعتبار شورای امنیت سازمان ملل متحد می داند.

لاوروف یادآور شد: اگر کسی می خواهد که به شورای امنیت کمک کند، این به منزله آن است که تصمیمات باید در چارچوب این شورا گرفته شود. با سایر اعضای این شورا توافق حاصل شود که آیا لازم است تا تحریم ها اعمال شوند و این که چه روش هایی برای اعمال فشار باید در نظر گرفته شود تا موثر بوده و به تقویت صلح و ثبات جهانی کمک کند.

به گفته وزیر خارجه روسیه، ولی اگر کسی بدون مشورت با شرکای خود و به صورت یک جانبه اقداماتی را به شکل اعمال تحریم های نسبتا جدی علیه کشور دیگری مورد اجرا بگذارد و بعد بیاید و در شورای امنیت بگوید که «من همه چیز را خود مورد تصمیم گیری قرار داده و به همین دلیل شما باید از ما حمایت کنید و همه باید این تصمیمات را مورد اجرا بگذارند.» چنین برخوردی درست و قابل قبول نیست.