آرشیو پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۶
اخبار کشور
۳

فرماندار مهران در گفت وگو با کیهان خبر داد

افزایش 20 درصدی زائران ایرانی عتبات در ایام اربعین امسال

ایلام- خبرنگار کیهان:

میزان تردد زائران ایرانی عتبات عالیات از مرز مهران، امسال به نسبت سال گذشته 20 درصد افزایش یافت.

فرماندار مهران در گفت وگو با خبرنگار ما، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: میزان تردد زائران ایرانی عتبات عالیات به مناسبت اربعین حسینی در سال جدید، به 40 هزار نفر بالغ شد.

«ولی الله صادقی» افزود: علاوه بر زائران ایرانی، بسیاری از مسلمانان کشورهای دیگر از جمله هند، پاکستان، بنگلادش، مراکش و افغانستان نیز امسال از مرز مهران خود را به زیارت سیدالشهدا«ع» رساندند.

وی مرز مهران را مناسبترین و مطمئن ترین گذرگاه عبور زائران زمینی عتبات عالیات اعلام کرد و گفت براساس ارزیابی های صورت گرفته مهران رتبه نخست تردد زائران ایرانی را به خود اختصاص داده است به گونه ای که از ابتدای شکل گیری این مرز تاکنون 12 میلیون زائر از این مسیر به عتبات عالیات عراق مشرف شده اند.

«حیاتی» علاوه بر تمهیدات مناسب در مرز و گمرک برای آسایش و راحتی و سرعت عمل تردد زائران ایرانی، به انجام ملاقات هایی با فرماندار بدره و مسئولان گمرک زرباتیه عراق اشاره کرد و اظهار داشت: به همین دلیل برخورد امسال ماموران عراقی با زائران ایرانی بسیار بهتر از سال های گذشته و در شان اتباع عزیز کشورمان بود.

فرماندار مهران در این گفت وگو همچنین از صادرات امن کالااز این مرز به عراق خبر داد و یادآور شد: از بدو شکل گیری این مرز در سال 84، 5 میلیارد دلار معادل 20 درصد صادرات کشور ایران به عراق صادرات داشته ایم و در ایام اخیر نیز روزانه 2 میلیون دلار صادرات از مرز داریم.