آرشیو پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۶
اخبار اقتصادی
۴

پرداخت جوایز صادراتی از محل هدفمندی یارانه ها

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد چگونگی پرداخت جوایز صادراتی معوقه با ارائه توضیحاتی عنوان کرد:

100 میلیارد تومان اعتبار جوایز صادراتی از محل سازمان هدفمندسازی یارانه ها پرداخت می شود.

فریدون احمدی در گفت وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت پرداخت جوایز صادراتی معوقه عنوان کرد: پس از تخصیص 104 میلیارد تومان اعتبار، واگذاری این اعتبار را اعلام کردیم و قرار است استان ها لیست های خود را بفرستند که در حال آمدن است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در مورد 100 میلیارد تومان دیگری که اختصاص یافته نیز اعلام کردیم که لیست های مطالبات را آماده کنند و ذی حساب که رئیس سازمان توسعه تجارت ایران باشد این موضوع را تایید کند تا پرداخت را شروع کنیم.

احمدی با بیان این که این پول از نوع اعتبار توزیع کردنی نیست، افزود: این پول باید متمرکز پرداخت شود.

به گفته او محل اعتبار 104 میلیارد تومان اولی از محل مازاد درآمدهای نفتی و 100 میلیارد تومان دیگر از محل سازمان هدفمند سازی یارانه ها بوده است.

بنابراین گزارش: در حالی تاکنون 204 میلیارد تومان اعتبار جوایز صادرات اختصاص پیدا کرده که به گفته معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران میزان کل جوایز صادراتی معوقه تا پایان سال گذشته 400 میلیارد تومان بوده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد پرداخت باقی جوایز صادرات معوقه اظهار کرد: بخشی از جوایز صادراتی برای سال 89 است که هنوز پرونده های آن را دریافت می کنند.

وی در پایان در مورد فروش دارایی های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: تاکنون حدود 150 میلیارد تومان فروختیم و اکنون به دنبال رفع موانع قانونی برای مصرف آن هستیم.