آرشیو پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۶
اخبار خارجی
۱۶

اعتصابیون در آتن مقابل ساختمان پارلمان تجمع کردند

هزاران نفر از مردم یونان در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت مقابل پارلمان این کشور تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از 10 هزار نفر از مردم یونان دیروز همزمان با اعتصاب سراسری مقابل پارلمان این کشور در آتن تجمع کردند.

معترضان با شعار «از اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول خارج شوید» از «لوکاس پایادموس» نخست وزیر کشورشان خواستند اجرای ریاضت های اقتصادی را متوقف کند.

معترضان یونانی پارچه نوشته هایی حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود: «شما یونان را می فروشید»

یونان، به عنوان یکی از کشورهای اروپایی که به شدت دچار بحران بیکاری و بدهی است، از روز سه شنبه اعتصاب دو روزه ای را در بخش حمل ونقل عمومی، ادارات دولتی، رسانه های عمومی و بیمارستان ها آغاز کرده است.

کشور بحران زده یونان چندی پیش به دنبال همین بحران اقتصادی دچار بحران سیاسی و سقوط دولت شد. نخست وزیر جدید یونان اما همچنان سیاست های اقتصادی دولت قبل را دنبال می کند. دریافت وام از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در مقابل اجرای ریاضت های سنگین اقتصادی، روشی است که تقریبا تمام کشورهای اروپایی برای رهایی از بحران برگزیده اند. روشی که تاکنون فقط به بروز شورش های اجتماعی، تظاهرات و اعتصاب های فلج کننده منجر شده است.

طی هفته جاری کشورهای فرانسه، رومانی، کرواسی، آلمان، مجارستان و اسپانیا همچون یونان شاهد تظاهرات ضد دولتی به دلایل مشابه بود. این اعتراض ها کار را به جایی رساند که «نیکلاسارکوزی»، رئیس جمهور فرانسه تصریح کرد، اروپا باید خود را آماده یک بحران بی سابقه کند.