آرشیو پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۶
حوادث
۱۵

فرمانده پلیس راه هشدار داد

خودروهای تولیدی ناایمن تر شده اند

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به کاهش ایمنی خودروهای تولیدی در سال جاری نسبت به سال گذشته از بررسی طرحی خبر داد که در صورت تصویب آن تردد خودروهای ناایمن در جاده های کشور ممنوع می شود.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدرضا مهماندار روز چهارشنبه با اشاره به این که متاسفانه یکی از دلایل بالابودن شدت تصادفات در کشور ما بحث ناایمن بودن برخی از خودروهای داخلی است گفت: ایمنی خودروها در سال 90 نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است لذا وقتی امسال در حدود 200هزار خودرو ناایمن به کشور اضافه می شود طبیعتا ایمنی تردد هم کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: هیچ گزینه ای اعم از اشتغال، افزایش تولید و غیره در مورد تولید خودروهای ناایمن قابل قیاس با جان افرادی که بر اثر استفاده از آن کشته می شوند نیست.

به گفته فرمانده پلیس راه کشور پلیس در سال جاری تمام تلاش خود را در زمینه فرهنگ سازی انجام داده است اما در بحث کاهش تصادفات شاخص های دیگری از قبیل ایمنی راه و خودروها وجود دارد.

وی با بیان اینکه خودروهای فاقد کیسه هوا، ترمز ضد قفل و... در جاده های کشور به راحتی جان مسافران را به خطر می اندازند، افزود: خودرو ایمن در صورت بروز خطای انسانی تا حد قابل توجهی می تواند جان راننده و سرنشینان را نجات دهد اما خودرو ناایمن صدمات غیرقابل جبرانی را به افراد وارد می کند.

فرمانده پلیس راه کشور همچنین درباره ممنوعیت تردد خودروهای ناایمن در جاده های کشور گفت: در حال حاضر مشغول بررسی طرح تردد ممنوعیت خودروهای ناایمن در جاده های کشور هستیم چرا که برای پلیس هیچ چیز مهمتر از حفظ جان راننده و سرنشینان خودرو نیست.

به گفته وی طرح ممنوعیت تردد خودروهای ناایمن در جاده های کشور تاکنون عملیاتی نشده است.