آرشیو پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۶
حوادث
۱۵

سازمان بهزیستی اعلام کرد

هدیه یک میلیون تومانی برای زنان توانمند

رئیس سازمان بهزیستی کشور از هدیه یک میلیون تومانی این سازمان به زنان توانمند تحت پوشش خبر داد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه این هدیه به زنانی تعلق می گیرد که در جهت توانمندسازی خود و خانواده هایشان تلاش می کنند، عنوان کرد: سازمان بهزیستی در نظر دارد تا در راستای توسعه برنامه های توانمندسازی خانواده ها و کمک به این قشر از جامعه این مبلغ را افزایش دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی از رایزنی های صورت گرفته با دستگاه های ذیربط برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه خبر داد و اظهار داشت: به زودی نتایج این رایزنی ها اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به توانمندسازی در حوزه زنان خاطرنشان کرد: تا پایان سال 55 هزار زن سرپرست خانوار در راستای توانمندسازی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند.

واریز یارانه کودکان مجهول الهویه

رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز یارانه نقدی کودکان مجهول الهویه خبر داد.

هاشمی گفت: با هماهنگی صورت گرفته طی روز گذشته یارانه اشاره شده به حساب کودکان واریز شد.

210 هزار تماس با اورژانس اجتماعی

معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش دو برابری تعداد تماسهای مردم با خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی در 6 ماه ابتدایی امسال خبرداد.

مجید ارجمندی افزود: براساس آمارهای موجود در 6 ماه ابتدایی سال جاری 210 هزار تماس با اورژانس اجتماعی از سوی مردم برقرار شده است که در مقایسه با سال گذشته از افزایش زیادی برخوردار بوده است.

وی در مور تماسهای سال گذشته نیز به مهر گفت: طی سال 89، در مجموع مردم 210 هزار تماس یعنی معادل 6 ماه اول امسال با اورژانس اجتماعی تماس گرفته اند.

معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: افزایش تماسها از یک طرف نشاندهنده افزایش آگاهی مردم است و از سوی دیگر مشخص می کند که مردم یاد می گیرند که در صورت آزار و اذیت با اورژانس تماس برقرار کرده و برای رفع مشکل از نیروهای تخصصی ما بهره مند شوند.