آرشیو پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۲۹
اخبار کشور
۱۴

مدیر سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا: آمریکا مدت هاست از حملات سایبری علیه ملت ها استفاده می کند

یکی از مدیران سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اذعان کرد که این کشور مدت هاست از حملات سایبری علیه سایر ملت ها استفاده می کند.

به گزارش راشا تودی، «مایک مک کونل»، مدیر سابق سازمان اطلاعات ملی در «آژانس امنیت ملی آمریکا» در دوران بوش تصریح کرد که جنگ سایبری امر جدیدی نیست و مدت هاست که آمریکا از آن علیه سایر ملت ها استفاده می کند.

مک کونل در سخنان خود از بیان اینکه چه کشورهایی تاکنون مورد حمله سایبری ایالات متحده قرار گرفته اند، خودداری کرد اما اجمالاتاکید کرد که توان تهاجمی سایبری آمریکا علیه سایر کشورها به کار گرفته شده است.

راشا تودی احتمال داده است که یکی از اهداف حملات سایبری آمریکا در سال 2010 ایران بوده باشد. گفتنی است در این سال غرب با استفاده از ویروس موسوم به استاکس نت تلاش کرد تا به برنامه هسته ای ایران به زعم خود ضربه وارد کند. به نظر می رسد در این حمله ناکام سایبری رژیم صهیونیستی نیز دست داشته است.

ایالات متحده مدام بر تهدیدات سایبری علیه خود تاکید می کند اما این افشاگری مقام سابق اطلاعاتی آمریکا بدین معناست که ایالات متحده نه قربانی حملات سایبری بلکه مهاجم به سایر کشورها در این عرصه است.