آرشیو شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۳۳۳۳
سیاسی
۲

آیت الله مهدوی کنی: جمع کردن سلایق باید هنر مان باشد

رئیس مجلس خبرگان رهبری با گرامی داشتن یاد چهره های دفاع مقدس که در آن دوران حساس سلایق مختلف با دیدگاه های تربیتی و هویتی مختلف را جمع می کردند، گفت: جمع کردن بین گروه ها هنر است، اختلاف سلیقه ها وجود دارد، ولی با وجود این که دشمن داخلی و خارجی زیاد داریم، خودمان هم اشتباهاتی در مدیریتمان داریم، لذا باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات جبران شود.

به گزارش مهر، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی در یادواره شهید حجت الاسلام والمسلمین عبدالله میثمی در تالار بزرگ وزارت کشور با بیان این که شهید میثمی مقام جمع الجمع داشت، خاطرنشان کرد: کسی که توانست بین سپاه و ارتش را جمع کند، همین شهید میثمی بود. کسانی امثال شهید میثمی بودند که می توانستند بین این گروه و آن گروه را ولو با اختلاف سلیقه و تفاوت های تربیتی و هویتی جمع کنند.

رئیس دانشگاه امام صادق (علیه السلام) خطاب به روحانیون گفت: آقایان روحانی می گویم که آخوند ابزاری نشوید.وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از افرادی که قائل به سکوت و مدارا برای حفظ دین هستند، گفت: بعضی گمان می کردند و می کنند باز هم سکوت و سازش و مدارا و تقیه می تواند دین، حقیقت، اسلام و ولایت را حفظ کند. قبل از انقلاب هم با کسانی که دعوت به سکوت و مدارا می کردند، روبه رو بودیم. در انقلاب و بعد از انقلاب نیز بعضی هستند که می گویند سکوت کنیم، اما خداوند می گوید اگر شهدا، مدافعان و مجاهدان نبودند و بحث مدارا بود، دیگر نمازی باقی نمی ماند. اگر خون شهدا نبود، مساجدی باقی نمی ماند.

وی افزود: سر پیشرفت یا شاهکار امام راحل این بود که روحانیت را با مدیریت و ولایت و حکومت جمع کرد. این کاری که امام (ره) صورت داد، هیچ یک از فقهای ما نکردند. امام (ره) در اثر تجربه و اعتقاد به مقام ولایت گفت ولایت را باید خودمان به دست گیریم.