آرشیو چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۷۴۸۱
فرهنگی
۵

دکتر فلاحت پیشه: دشمنان انقلاب وحدت شکنی را دنبال می کنند

دکتر حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در مورد نقش امام(ره) در همبستگی مسلمانان به خبرنگارمهر گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی در ایران شکل گرفت که مسائل به جا مانده از نقش استعمار انگلیس در ایجاد تفرقه و شکاف بین مذاهب مختلف اسلامی در منطقه موج می ‎زد.

وی افزود: امام راحل (ره) بر اساس اصل وحدت مانع انشقاق و تفرقه مردم شدند و توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند و هم بین تمام مذاهب و ادیان رسمی داخل ایران و حتی خارج، نوعی وحدت و اتحاد به وجود آوردند. وی درمورد اینکه چرا دشمنان از شکل گیری امت واحده اسلامی در هراسند، اذعان داشت: اگر امت واحده اسلامی شکل بگیرد هیچ اجتماعی به اندازه این امت قادر به تاثیرگذاری در معادلات سیاسی جهانی نیست. به همین دلیل دشمنان،

وحدت شکنی را دنبال می کنند. در دنیا هم بعضی از زمامداران کشورهای اسلامی و غیر اسلامی با آنان همراه می شوند و در وحدت و شکل گیری امت واحده اسلامی کار شکنی می کنند.رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس یادآورشد: در جاهایی که انقلاب شکل می‎گیرد و مردمی است مانند ایران، وحدت بیشتری حاصل می‎ شود تا در ممالکی که رژیم‎ های دیکتاتوری حاکم است. وی یادآور شد: دین مبین اسلام بیشترین احکام را در مورد اصول اساسی انسانی و حتی سیاسی دارد و بر اساس همین اصول اگر مسلمانان رفتارهای سیاسی خود را سامان دهند امکان رسیدن به اهداف رهایی بخشی خود را فراهم می کنند و تفرقه و شکاف در میانشان کاهش می یابد.