آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۳۴۷
حادثه
۱۲
روز شمار چهارشنبه سوری

به جای ساختن ترقه رشته پلو بپزیم!

انتشار خبرهای ناشی از استفاده ترقه و مواد انفجاری شروع شده است. برگزاری جشن چهارشنبه سوری در ایران چون سه دهه اخیر با تلفات همراه بوده است ولی هیچ سند تاریخی وجود ندارد که نشان دهد. برگزاری جشن چهارشنبه سوری همواره با انجام مراسمی چون پختن رشته پلو، آش رشته، پخش آجیل چهارشنبه سوری همراه بوده است.

اما روز گذشته مدیر روابط عمومی اورژانس از قطع شدن انگشتان مردی که در حال ساختن موادمحترقه برای چهارشنبه سوری بوده، خبر داده است.

حسن عباسی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تکنسین های اورژانس در ساعت 23:45 شب گذشته از طریق تماس مردمی با سامانه 115 در جریان وقوع انفجاری در یک منزل مسکونی قرار گرفتند، گفت: با توجه به نوع گزارش دریافتی بلافاصله تکنسین های اورژانس به محل حادثه واقع در فلکه اول صادقیه انتهای خیابان گلناز اعزام شدند و با حضور در صحنه حادثه با پیکر خونین مردی حدود 30ساله مواجه شدند که به علت انفجار موادمحترقه دچار مصدومیت شده بود.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با بیان اینکه این مرد 30ساله در حال ساختن مواد محترقه و ترقه بود که مواد در دستان وی منفجر شد، گفت: در اثر این انفجار دو انگشت دست چپ این مرد سازنده مواد محترقه قطع شد.

شاید وقت آن رسیده که به جای ساختن ترقه و فکر تهیه مواد انفجاری، به فکر برپایی مراسمی خلاصه شده و شسته رفته برای جشن چهارشنبه سوری باشیم که در آن قاشق زنی کنیم، ضرب المثل هایمان را مرور کنیم، رشته پلو بخوریم و بعدش هم دلی از عزای آجیل خوردن با آجیل چهارشنبه سوری درآوریم. حالاخودتان انتخاب کنید این بهتر است یا ترقه سازی!