آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۲
صفحه آخر
۲۰
رنگ آسمان

بهار خودنمایی می کند

خوشبختانه امسال الگوهای جوی در بهار نیز مناسب است و از ابتدای سال جدید تاکنون در بیشتر مناطق کشور به صورت متوالی بارش های رگباری رخ داده است. اینها همه سبب شده، امسال بهار بیشتر به چشم آید و آب و هوا کاملابهاری باشد.

دیروز: اگرچه از روز گذشته بارش ها در بیشتر مناطق کشور فرو کش کرد، اما در مناطقی از مرکز، جنوب شرق، شمال غرب، شمال شرق، شرق، دامنه های البرز، دامنه های مرکزی زاگرس و مناطقی از جنوب بارش های پراکنده همراه با وزش باد، رعد و برق و در مناطقی تگرگ ادامه یافت. اوج بارش های روز گذشته در ارتفاعات سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، مناطقی از استان یزد و بخصوص در استان کرمان رخ داد. همچنین روز گذشته روند افزایشی دما در مناطقی که بارندگی نداشتند، ادامه یافت.

امروز: امروز هم مانند روز گذشته در مناطقی از استان های یاد شده بارش ها ادامه خواهد داشت که عمده بارش ها در استان کرمان رخ می دهد. البته در بیشتر مناطق کشور اوضاع جوی آرام تر از روز گذشته خواهد بود. همچنین دمای هوا باز هم افزایش می یابد.

آینده نگری: به نظر می رسد اوضاع جوی نسبتا آرام در سطح کشور فردا نیز کمابیش ادامه یابد، اما بتدریج از بعدازظهر فردا سامانه ناپایداری به شمال غرب میهن نفوذ می کند و بارش های رگباری از این ناحیه شروع می شود. بتدریج و طی روز چهارشنبه بارش ها به نیمه غربی نیز می رسد و تا اواخر هفته در این مناطق بارش های متناوب رگباری را انتظار داریم.

وضع راه ها: در حال حاضر تنها در برخی از راه های مرکزی و کوهستانی شرقی و جنوب شرقی به دلیل لغزنده و مه آلود بودن رانندگی دشوار است، در سایر راه های کشور اوضاع عادی است.

تصویر ماهواره: در تصویر دریافتی از ماهواره هواشناسی که مربوط به بعدازظهر روز گذشته است، ابرهای بارش زایی را در مرکز، مناطقی از جنوب شرق، شرق، شمال شرق و شمال غرب می بینید.