آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۴
موسیقی
۸

کوتاه از دنیای موسیقی

مسعود شعاری و تجربه ای متفاوت

آلبوم «رهاب» که حاصل همنوازی مسعود شعاری و فرزندش سینا شعاری به همراه 2 نوازنده خارجی است از سوی موسسه فرهنگی هنری آوای باربد راهی بازار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، در این آلبوم و در کنار مسعود شعاری که با 3 تار به نوازندگی پرداخته، سینا شعاری با عود و گیتار، گریلی پلهایمر با سازهای کوبه و گئورگ گراتزر با سازهای بادی به همنوازی پرداخته اند.

رهاب از 6 قطعه «خاطره»، «مهتاب»، «گفت وگو»، «آشنایی»، «خورشید» و «چرایی خام» تشکیل شده که تم 5 قطعه اول آن از سینا شعاری و تم قطعه ششم از گئورگ گراتزر است.

مسعود شعاری در مقدمه روی جلد این آلبوم آورده است: پیدایش و خلق این اثر، حاصل گفت وگوی موسیقایی میان چند نوازنده با سبک ها و فرهنگ های مختلف است که خود را محدود به مرزهای جغرافیایی نمی دانند. شاید دقیق تر باشد بگویم این اثر، ارتباط و گفت وگویی به زبان هنر و براساس عشق به موسیقی، حال درونی و صداقت است.

در بخش دیگری از این مقدمه، شعاری تاکید کرده است: ما قصد داشته ایم با فراتر رفتن از مرزهای فرهنگی و با همدلی و همنشینی در فرآیند خلق زیبایی به بیانی دلنشین تر دست یابیم.

آلبوم تازه خواجه امیری در راه است

آلبوم جدید احسان خواجه امیری که 2 سال است مشغول کار روی این آلبوم است منتشر خواهد شد.

احسان خواجه امیری خواننده موسیقی پاپ به خبرنگار «جام جم» گفت: مدت 2 سال است که روی مجموعه تازه ام کار می کنم و سعی دارم آن را بزودی منتشر کنم. ترانه های این مجموعه که دارای 10 قطعه است را روزبه بمانی که یکی از بهترین ترانه سرایان کشور است، سروده و ملودی هایش را نیز من و علیرضا افکاری ساخته ایم. به گفته او، هومن نامداری و سیروان خسروی تنظیم ترانه های این آلبوم را انجام داده اند. نام این آلبوم هنوز مشخص نشده و بزودی اعلام خواهد شد.