آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۴
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

دو مستند اجتماعی در مسیر شبکه یک

شبکه یک ساخت 2 مستند با موضوع مواد مخدر و اهدای خون را با عنوان های«تکیه بر باد»و «اهدای زندگی»در دستور کار قرار داده است. نویسنده و کارگردان مستند تکیه بر باد، گفت: در این مستند به زوایای پنهان 2 ماده مخدر کراک و شیشه می پردازیم.

به گزارش مهر، تکیه بر باد نام مستند 7 قسمتی است که محمدرضا زیدی برای گروه مستند شبکه یک تهیه کرده است.کراک و شیشه 2 مواد مخدری است که زیدی نویسنده و کارگردان این مستند به سراغ آن رفته است، وی در این باره می گوید: در گفت وگو با معتادان به این مواد سعی کرده ام زوایای پنهان مصرف این دو ماده مخدر هولناک را به تصویر بکشم.

همچنین مستند «اهدای زندگی» به تهیه کنندگی مریم السادات مومن زاده و کارگردانی قربانعلی طاهرفر برای شبکه یک تهیه می شود.«اهدای زندگی» مستند تک قسمتی است که یکی از افراد ایثارگر کشور را معرفی می کند.

مومن زاده با بیان این که برای شناسایی افرادی که بیشترین اهدای خون را داشته اند از سازمان انتقال خون کمک گرفته ایم گفت: در حدود 8 ماه پیش در مکاتبه با سازمان انتقال خون با این فرد به تمام معنا مرد آشنا شدیم. وی که جانباز شیمیایی است و ترکش هایی از زمان جنگ نیز بر بدن دارد همچنان به اهدای خون خود اقدام می کند.

تاکنون 25 درصد فیلمبرداری مستند «اهدای زندگی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر انجام شده و قرار است نهم مرداد به مناسبت روز اهدای خون از شبکه یک سیما پخش شود.