آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۴
جامعه
۱۷

دولت، موظف به استخدام 4700 مربی فنی و حرفه ای شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را موظف کردند بدون افزایش هرگونه بار مالی تعداد 4786 نفر از مربیان حق التدریس دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر خود را تا پایان برنامه با تغییر وضعیت، استخدام کند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز، بررسی کلیات و جزئیات طرح یک فوریتی تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به رسمی و پیمانی را در دستور کار داشتند.نمایندگان مجلس پس از تصویب کلیات این طرح، جزئیات آن را با 131 رای موافق، 8 رای مخالف و 15رای ممتنع از 196 نماینده حاضر به تصویب رساندند.

بر اساس مصوبه مجلس، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور موظف است با رعایت شرایط عمومی استخدام و با اولویت مناطق محروم، بدون افزایش هر گونه بار مالی تعداد 4876 نفر از مربیان حق التدریس دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر خود را تا پایان برنامه با تغییر وضعیت، استخدام کند.

همچنین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می تواند تا سقف مورد نیاز، پست های غیربومی قابل تبدیل خود را به پست مربی تبدیل کند.

بر اساس این تصمیم، آیین نامه اجرایی قانون استخدام فنی و حرفه ای ها بر اساس شاخص هایی مانند مدرک تحصیلی، سابقه و میزان همکاری در هر دوره تخصصی مربیان و پذیرش در آزمون توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف 3 ماه تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.