آرشیو پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۱۵۱۳
سیاسی
۲

شکایت نمایندگان به دیوان عدالت اداری به خاطر انتصاب مرتضوی

فارس: احمد توکلی نماینده تهران در مجلس مدیریت حدادعادل در مجلس را به لحاظ رعایت حقوق نمایندگان از علی لاریجانی مطلوب تر دانست. وی همچنین هاشمی و علی لاریجانی را سرمایه های ملی برشمرد و تاکید کرد: مهم است نیروهایی را که در نظام تربیت شده و از آنها کار برمی آید، حفظ کنیم.

توکلی سپس در مورد انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی گفت: ما در این زمینه از طرق غیررسمی و رسمی غیراستیضاحی جلو می رویم. وی اضافه کرد: بنده و چهار، پنج نفر از نمایندگان مجلس شکایتی را تنظیم کرده و به دیوان عدالت اداری ارایه دادیم و در آن انتصاب مرتضوی را غیرقانونی خواندیم. توکلی همچنین تصریح کرد: اطلاعات ما نشان می دهد مرتضوی به طور کامل سر کار نمی رود، بلکه صرفا جهت امضای چک های حقوقی و این قبیل اقدامات به امور تامین اجتماعی رسیدگی می کند. رییس مرکز پژوهش های مجلس درباره تلویزیون اینترنتی جبهه پایداری انقلاب اسلامی هم گفت: راه اندازی این تلویزیون در صورت نداشتن مجوز غیرقانونی است زیرا این قبیل شبکه ها نیاز به مجوز رسمی دارند. توکلی با اشاره به ضعف فراکسیون های سیاسی مجلس تصریح کرد: متاسفانه در مسایل مهم کشور از قبیل قیمت ارز، اختلاس بزرگ و... فراکسیون های سیاسی مجلس فعال نبوده و موضع نمی گرفتند زیرا اکثر اوقات این فراکسیون ها براساس انس و الفت شکل گرفته و همین باعث می شد خیلی از اختلافات و تنازعات به خوبی حل نشوند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس با مقایسه شرایط آغاز به کار مجلس هشتم و مجلس نهم اظهار کرد: مجلس هشتم در شرایطی شروع به کار کرد که تفاهم واقعی بین گروه هایی که با یکدیگر متحد شده بودند، وجود نداشت و متاسفانه مجلس نهم هم طلیعه اش از این حیث مطلوب نیست و فکر می کنم ترکیب مجلس نهم چیزی شبیه به همین مجلس هشتم باشد. وی در بیان دلایل خود در این زمینه گفت: سه گروه فعال شامل طرفداران دولت، سنتی های اصولگرا و تحول خواهان در مجلس نهم حضور دارند اما نباید فراموش کنیم که نتیجه انتخابات تهران می تواند بسیار در شکل گیری گروه های درون مجلس تاثیر گذار باشد. توکلی ادامه داد: مجلس نهم با 1+3 مواجه است زیرا یک سال با احمدی نژاد و سه سال با فرد دیگری که رییس جمهور آینده ایران خواهد شد، باید همکاری کند.