آرشیو یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۵۰۷۰
ایران زمین
۱۱

قابلیت مرز خسروی برای ارائه خدمات به 10 هزار زائر

قصرشیرین - خبرنگار امکان ارائه خدمات به 10 هزار زائر عتبات عالیات در مرز خسروی در هر روز فراهم شده ولی برای افزایش حجم ترددها نیاز به نظر مساعد مسئولان سازمان حج و زیارت، آمادگی و موافقت طرف عراقی داریم.

رضا نجفیان مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون روزانه 20 تا 25 کاروان زائر از طریق مرز بین المللی خسروی به شهرهای مذهبی عراق سفر می کنند در حالی که امکانات و ظرفیت این پایانه بیش از اینهاست.

وی تصریح کرد: مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه شرایط مطلوبی برای تردد زوار به عتبات عالیات دارد که در صورت افزایش خدمات دهی طرف عراقی و مطلوب شدن خدمات ارائه شده به زائران ایرانی در این کشور تعداد اعزام کاروان های زیارتی از این مرز نیز افزایش خواهد یافت. نجفیان با بیان اینکه اعزام انفرادی زوار طبق مصوبه شورای امنیت کشور از طریق مرز خسروی کماکان ممنوع است، افزود: شرکت های فعال در زمینه سفرهای زیارتی که تحت پوشش حج و زیارت نیستند ولی تمایل به همکاری با این سازمان برای اعزام زوار دارند، می توانند با مراجعه به سازمان حج و زیارت ساماندهی شوند و از این طریق نسبت به اعزام زوار به عتبات عالیات اقدام کنند، در غیر این صورت تردد زوار توسط شرکت های خارج از سازمان از مرز خسروی ممنوع است. شهرستان قصرشیرین با 180 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و 24 هزار نفر جمعیت دارای دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.