آرشیو یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۴۵
اخبار کشور
۱۴

مراسم گرامیداشت شهدای ترور و هسته ای برگزار شد

یاد و خاطره شهدای ترور و هسته ای با حضور مقامات لشکری و کشوری در همایش بزرگ بر آستان جانان در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7 در این مراسم دکتر میرعباسی شهردار منطقه گفت: مظلومیت، کرامت بخشی و روشنگری سه صفت بارز شهدا، به خصوص شهدای دفاع مقدس، شهدای ترور و در ادامه آن شهدای هسته ای بوده که با شهادت خود کیان انقلاب اسلامی را پاس داشتند.

در ادامه جانشین و نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شهادت مقصد نهایی و کمال بندگی است، گفت: توفیق شهادت نصیب بندگان مخلص خداوند می شود و دیدار پروردگار و به کمال رسیدن دین با شهادت معنا می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدا... حاجی صادقی با تاکید بر این که مسیر شهادت طلبی همچنان پرفروغ است، افزود: چنانکه با شهادت آیت ا... بهشتی و یاران باوفایش انقلاب اسلامی به اوج رسید، شهادت شهدای هسته ای نشان داد مسیر پر فضیلت شهادت تا رساندن انقلاب اسلامی ایران و زمینه سازی برای ظهور صاحب الزمان(عج) همچنان ادامه دارد.

در بخش دیگری از این مراسم یادگار سردار رشید و فقید اسلام حاج احمد قدیریان به بیان خاطراتی از رشادت های ایشان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پرداخت.

سپس دکتر محمدمهدی تهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی طرح ترور دانشمندان هسته ای را نشانه خفت و خواری ایادی استکبار دانست و افزود: کوردلان صهیونیزم بین الملل از بیم رشد فزاینده علمی ایران، با طرح ترور دانشمندان، مهر صحتی بر پیشرفت علمی کشورمان در عرصه بین المللی می زنند، چرا که با اذعان جوامع علمی بین المللی حرکت علمی جمهوری اسلامی ایران بدون توقف در حال حرکت و رو به جلو است.