آرشیو سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۱۷
بین الملل
۲۷

گزیده اخبار

مانور مشترک بحرین و امارات

امارات متحده عربی و بحرین یک رزمایش مشترک نظامی با نام «اتحاد عقاب ها» را آغاز کردند.

به محل دقیق انجام این رزمایش نظامی مشترک اشاره ای نشده است، اما گفته شده که نیروهای هوایی هر دو کشور در این مانور شرکت دارند.

عمانی ها خواستار اشتغال شدند

معترضان عمانی در شهر صحار با برگزاری تظاهراتی فراهم شدن فرصت های شغلی، مبارزه با فساد و بهبود شرایط معیشتی را خواستار شدند. فعالان عمانی اعلام کردند که دولت این کشور بعد از پایان اعتراض ها در ماه مه 2011 اصلاحاتی را که وعده داده بود، عملی نساخت و مجددا نا آرامی ها در سراسر کشور شدت گرفته است.

پروژه 92 میلیون دلاری امریکا برای ساخت پنتاگون جدید در افغانستان

یک روزنامه امریکایی از اجرای پروژه 92 میلیون دلاری امریکا و ساخت ساختمانی 5 طبقه همراه با مراکز فرماندهی و فناوری پیچیده به عنوان پنتاگون جدید در افغانستان و رابط میان ژنرال های افغان و سربازان در این کشور خبر داد. به گزارش روزنامه امریکایی واشنگتن پست، امریکا در حال صرفه هزینه ای 92 میلیون دلاری برای ساخت یک پنتاگون جدید و به عبارتی یک مرکز فرماندهی عظیم نظامی با 5 طبقه همراه با سقف های گنبدی شکل و یک زیرزمین جهت مرکز فرماندهی با تکنولوژی پیشرفته در افغانستان است؛ مرکز فرماندهی ای که ژنرال های افغان را با سایر نظامیانی که در سراسر کشور در حال جنگ با طالبان ارتباط می دهد. بر اساس ادعای این روزنامه امریکایی، این مرکز فرماندهی نظامی امریکا در افغانستان یکی از برجسته ترین نمادهای عمومی مبنی بر تعهد ادامه دار مالی واشنگتن به افغان هاست؛ حتی در این برهه آخر از جنگ افغانستان و در شرایطی که نظامیان امریکایی عقب نشینی از این کشور را آغاز کرده اند، دولت امریکا همچنان به طور بی وقفه در حال رسیدگی به فهرست 10 میلیارد دلاری مربوط به ساخت پروژه هایی در افغانستان است که هدف از این پروژه ها تقویت نیروهای امنیتی افغان معرفی شده است.

امریکا علاوه بر ساخت مراکز وزارت دفاع در این ساختمان، مشغول ساخت مراکزی به ارزش 54 میلیون دلار برای بخش وزارت کشور افغانستان است؛ این بخش نظارت بر پلیس افغان را برعهده دارد؛ یکی دیگر از بخش هایی که امریکا در حال ساخت آن است.