آرشیو سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۱۷
حوادث امروز
۲۴

درد دل کارمند دانشگاه با «شوک» از کلاهبرداری دختر دانشجو

بدهی 45 میلیونی حاصل دلسوزی یک زن

گروه شوک: دلسوزی و خیرخواهی یک زن کار دستش داد و باعث شد او که یک کارمند ساده است، بیش از 40 میلیون به بانک بدهکار شود.

اشرف نوری، کارمند دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که یک زن جوان دانشجو به نام ص.ک معروف به روژان از او خواست ضامن وام شوهرش شود. اشرف که خود برای یافتن ضامن وام مشکل داشت، برای این که بتواند مشکل فرد دیگری را حل کند اقدام به ضمانت همسر دانشجوی جوان کرد بی آن که بداند مبلغ وام چقدر و نحوه بازپرداخت چگونه است. دختر دانشجو و شوهرش ابتدا به اشرف نوری می گویند قرار است 5 میلیون وام بگیرند، ولی پس از این که احضاریه دادگاه به دلیل عدم بازپرداخت پول بانک به دست این زن می رسد متوجه می شود روژان و همسرش 20 میلیون تومان بصورت مضاربه ای گرفته اند.

زن مهربان در دادگاه حاضر می شود و ماجرا را توضیح می دهد، ولی طبق قانون او به عنوان ضامن باید این مبلغ را پرداخت کند. این در حالیست که سه ضامن دیگر به دلیل تغییر محل زندگی خود در دسترس نبودند و همه بار این پرونده را باید این زن تحمل کند.

اشرف نوری در چند ماه گذشته برای یافتن روژان و شوهرش همه جا را گشته ولی موفق به یافتن آنها نشده است. وی به شوک گفت: روژان دانشجو بود، وقتی به من گفت مشکل دارد و می خواهد وام بگیرد تا مشکلش حل شود، چون خودم مشکل داشتم و درک می کردم رفتم ضامنش شدم. اول به من گفت مبلغ وام 5 میلیون است، ولی بعدا متوجه شدم دو وام مضاربه ای 10 میلیونی از بانک گرفته اند. احضاریه بانک که آمد، به در خانه روژان مراجعه کردم ولی در کمال ناباوری دیدم از آنجا رفته اند و موبایلش را هم عوض کرده است. این زن افزود: متاسفانه بقیه ضامن ها هم جایشان را عوض کرده بودند به همین دلیل وکیل بانک به من گفت طبق قرارداد باید همه پول را که با دیرکرد، سود و پول وکیل شاکی که در حدود 45میلیون می شود را باید به بانک پرداخت کنم. قاضی حکم داده و پرونده به اجرای احکام رفته و منتظرم اجرائیه هم بیاید تا همه مصیبت هایم کامل شود.