آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۴۹
تولید
۷

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت: تشکل ها در پیشگیری از قاچاق موبایل همکاری نمی کنند

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان گفت که در جلسه کارگروه بررسی وضعیت قاچاق تلفن همراه از عدم همکاری اتحادیه صوتی و تصویری در الصاق کد رهگیری انتقاد شد.

وی در جلسه کارگروه بررسی وضعیت قاچاق گوشی های تلفن همراه که با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط به ریاست ابویی معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان ها و استان های ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز برگزار شد، ضمن انتقاد از عدم همکاری اتحادیه صوتی و تصویری اظهار داشت: با توجه به قاچاق بیش از 80 درصد گوشی های تلفن همراه در سطح عرضه و گردش مالی سالانه حدود 20 هزار میلیارد تومان، همچنان اتحادیه صوتی و تصویری به طور جدی ورود پیدا نمی کند تا مشکل قاچاق حل شود.

در این جلسه، نمایندگی های مجاز واردکننده موبایل، خواسته های خود را در چهار محور جلوگیری از رجیستر شدن گوشی های قاچاق، پذیرش ضمانت بانکی توسط گمرک ایران، عدم پذیرش برگه گارانتی بین المللی و نیز برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه مطرح کردند.

مدیرکل واردات گمرک ایران نیز در این جلسه اعلام کرد: گمرک ایران تسهیلات لازم را برای واردات قانونی فراهم کرده است، به طوری که مطابق آمار موجود آمار واردات رسمی گوشی تلفن همراه روند رو به رشدی داشته و در 3 ماه اول سال جاری درآمد دولت از این محل نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 برابر افزایش یافته و به 62 میلیارد ریال رسیده است.

نماینده پلیس مبارزه با قاچاق کالاو ارز در این جلسه گفت: در 4 ماهه اول سال جاری حدود 200 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شده که این میزان حدود 90 درصد از کشفیات 12 ماهه سال 90 است، از این مقدار 70 درصد آن در مرزها کشف و ضبط شده است که این نشان از تشدید اقدامات کنترلی نیروی انتظامی در مرزها و مبادی ورودی دارد.