آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۴۹
توسعه
۶
تک خبر

ورودی و خروجی شهرها چهار بانده می شود

مدیر کل نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری با بیان این که نگهداری یک کیلومتر آزاد راه سالانه 300 میلیون تومان هزینه دارد، از برنامه ریزی برای 4 بانده کردن مبادی ورودی و خروجی شهر ها خبر داد.

عزیز فیلی در خصوص نگهداری آزادراه ها و راه های اصلی به عنوان یکی از وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تصریح کرد: هزینه نگهداری یک کیلومتر آزادراه در طول سال، 3 برابر یک کیلومتر راه اصلی است و شامل هزینه های روکش آسفالت سالیانه، خط کشی های سالیانه، عملیات بازسازی گاردریل ها و جزایر وسط آزادراه ها، ساماندهی علائم و تابلوها، نصب سیستم های هوشمند و از این قبیل است.

وی با بیان این که آزادراه ها از نظر ایمنی سیر در وضعیت مطلوبی قرار دارند، تصریح کرد: مسلما هزینه نگهداری آزادراه ها بالاتر از هزینه نگهداری راه های اصلی است.

وی اضافه کرد: هزینه نگهداری یک کیلومتر آزادراه در طول سال به طور متوسط 300 میلیون تومان است که این رقم در راه های اصلی حدود 100 میلیون تومان است. فیلی با اشاره به ساماندهی مبادی ورودی و خروجی شهرهای پر ترافیک، تصریح کرد: برنامه ریزی کرد ه ایم 10 کیلومتری مبادی ورودی و خروجی شهرها، چهاربانده شود. مدیر کل نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری گفت: این امر موجب می شود تا ترافیک ورودی به شهرها کاهش یافته و عرض محورها افزایش یابد تا بدین ترتیب در محور های ورودی به شهر ایمنی بیشتری داشته باشیم.