آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۸۳
سیاسی
۳

مساله هسته یی ایران تنها با مذاکره حل می شود

دبیرکل سازمان ملل پس از بازگشت از ایران «مذاکره» را راه حل مساله هسته یی ایران عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین، بان کی مون که برای شرکت در شانزدهمین اجلاس عدم تعهد به تهران سفر کرده بود گفته است آنچه او «مساله هسته یی ایران» خوانده است، تنها می تواند با راه حلی دیپلماتیک و بر مبنای مذاکره حل وفصل شود.

دبیرکل سازمان ملل در نطقش در نشست افتتاحیه اجلاس عدم تعهد با اشاره به پیشنهاد رهبر انقلاب اسلامی درخصوص خاورمیانه عاری از سلاح هسته یی گفت: این پیشنهاد از طرف ایران مطرح شد، ما موافق آن هستیم و باید تمام دنیا این گونه باشد.

او پس از سفر به ایران گفت حضور در نشست غیرمتعهدها در تهران فرصتی برای او بوده تا نگرانی ها و انتظارات جامعه بین الملل را درباره فعالیت های هسته یی ایران منتقل کند.

یک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت بان آخرین گزارش سازمان بین المللی انرژی اتمی را درباره برنامه هسته یی ایران دریافت و بررسی کرده است.

به گفته این سخنگوی بان، دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد آنچه او «مساله هسته یی ایران» خوانده است، تنها با راه حلی دیپلماتیک و بر مبنای مذاکره قابل حل وفصل است.

او اضافه کرد چنین راه حلی باید با روندی گام به گام و متقابل حاصل شود، از جمله اینکه ایران اقداماتی را در پیش بگیرد تا به جامعه بین الملل اطمینان بیشتری دهد که ماهیت برنامه هسته یی اش مطلقا صلح آمیز است.