آرشیو پنجشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۱۱
اخبار خارجی
۱۶

طرح قطر و عربستان برای اعزام تروریست به سوریه

منابع خبری در سوریه از توطئه جدید رژیم های عربی برای اعزام مزدور به این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، یک منبع آگاه سوری اظهار داشت، برخی از رژیم های عربی 2000 تا 3000 مزدور پاکستانی و افغانستانی را برای عملیات تروریستی در سوریه اجیر کرده اند.

این منبع افزود، این رژیم های عربی که در راس آنها قطر و عربستان سعودی قرار دارد تنها به جذب مزدور از پاکستان و افغانستان روی نیاورده اند بلکه 600 مزدور از کشورهای آسیایی به خدمت گرفته اند که اکثر آنان برای عملیات انتحاری آموزش دیده اند.

به گفته این منبع سوری، تروریست های انتحاری در پایگاه های ترکیه و کشورهای همجوار آموزش می بینند و به هر یک از آنها رقم قابل توجهی پرداخت می شود.

همچنین پایگاه خبری المدینه گزارش داد که یک گروهک تروریستی در شهر ادلب سوریه به نام صدام دیکتاتور معدوم عراق که در خونریزی و قساوت قلب بی همتا بود تشکیل شده است.

این در حالی است که سازمان دیدبان حقوق بشر درباره جنایات جنگی گروه های مسلح مخالف سوری از جمله اعدام های جمعی هشدار داد و اعلام کرد ممکن است این جنایات در زمره جنایت علیه بشریت قرار گیرد.

دیدبان حقوق بشر از کشورهای پشتیبان مخالفان خواست قاطعانه از گروه های مسلح مخالف سوری بخواهند تا به قوانین بین المللی حقوق بشر پایبند باشند.

اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل متحد نیز تاکید کرد برای کمک به ملت سوریه برای خروج از بحران موجود تمام توان خود را به کار خواهد بست.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در دیدار با سفیران کشورهای عربی مشارکت جامعه جهانی برای ایجاد شرایط آغاز روند حل و فصل بحران سوریه براساس قطعنامه های 2042 و 2043 شورای امنیت و توافقنامه ژنو را ضروری خواند. وی همچنین بر عزم کشورش برای حمایت از ماموریت اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه تاکید کرد.

سفیران کشورهای عربی نیز در این دیدار بر آمادگی کشورشان برای کمک به ماموریت اخضر ابراهیمی تاکید کردند.

این اظهارات در شرایطی صورت می گیرد که شمار زیادی از افراد مسلح تروریست در شهر حلب به دست نیروهای ارتش سوریه کشته شدند و سلاح های آنان نیز مصادره شده است.

10 دستگاه خودرو مجهز به مسلسل و سلاح های سنگین و نیمه سنگین افراد مسلح نیز در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه توسط نیروهای سوری منهدم شد.