آرشیو پنجشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۱۱
شهرستان ها
۱۱

یکم و دوم مهرماه سال جاری سنندج میزبان جشنواره بین المللی شعرکردی رضوی

سنندج - خبرنگارکیهان:

نخستین جشنواره بین المللی شعر کردی رضوی همزمان با دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا (ع) در روزهای یکم و دوم مهرماه سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان درجمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: این جشنواره که جایگزین جشنواره موسیقی شده است قرار است درچهار بخش ملی شعرکردی رضوی، بین المللی شعر کردی رضوی، دل نوشته و بخش تجلیل از مفاخر فرهنگ و ادبیات کردی رضوی برگزار شود.

قباد میمنت آبادی افزود: این جشنواره با اهدافی تحت عنوان ترویج و اشاعه فرهنگ و ادبیات رضوی، تقویت و همبستگی امت اسلامی، تقویت تفکر رضوی و نشر آن درجامعه، فضاسازی با اصول و ارزش های اسلامی برگرفته از سیره ائمه و معصومین برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ارادت مردم کردستان به ائمه اطهار و جایگاه ارزشمند حضرت امام رضا (ع) در میان مردم و بویژه ادبای کرد زبان کشور گفت: بیش از 118 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که تعداد 15 اثر مربوط به بخش بین المللی و 22 اثر نیز در بخش دل نوشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را از استانهای ایلام، کرمانشاه، لرستان، آذربایجان غربی، تهران و کردستان اعلام کرد و گفت: آثار ارسال شده به جشنواره در قالب مجموعه ای چاپ و منتشر خواهد شد.

وی اظهارداشت: افتتاحیه این جشنواره در روز اول مهر ماه در دفتر نماینده ولی فقیه درکردستان و اختتامیه در روز دوم مهردر مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود.