آرشیو پنجشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۱۱
حوادث
۱۵

کمیته امداد خبر داد: اعزام 10 هزار مددجوی دختر به اماکن زیارتی

مدیرکل امور تربیتی و جوانان کمیته امداد امام(ره) از اعزام 10 هزار نفر از دختران تحت حمایت این نهاد به اماکن زیارتی در 6 ماهه دوم سال 91 خبر داد.

بهروز مهربانیان با بیان این که حدود 480 هزار دانش آموز تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: حدود 50 درصد از این جمعیت را دختران در مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل می دهند و حدود 600 هزار نفر جوان نیز تحت پوشش این نهاد قرار دارند که از این تعداد هم 5 درصد را دختران شامل می شوند و برای آنان برنامه های متنوعی با توجه به نیازهایشان در دستور کار حوزه فرهنگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی این نهاد در 6 ماهه اول سال 91 برای جوانان به خصوص دختران، تصریح کرد: 60 درصد از خوابگاه های این نهاد به دختران تحت حمایت کمیته امداد اختصاص دارد که 4 هزار و 500 نفر از این دانش آموزان مستعد و کوشا در مراکز شبانه روزی از اول مهرماه مشغول به تحصیل می شوند و از امکانات این مراکز بهره مند خواهند شد.

مهربانیان با اشاره به بهره مندی از اساتید متعهد و متخصص در حوزه و دانشگاه در 100 کانون فرهنگی کمیته امداد، یادآور شد: از دیگر برنامه های این حوزه برگزاری اردوگاه های زیارتی است که در 6 ماهه اول امسال صورت گرفته که امید است در 6 ماهه دوم نیز 10 هزار دختر تحت حمایت این نهاد را به امکان زیارتی و تفریحی اعزام کنیم.

مدیرکل امور تربیتی و جوانان کمیته امداد امام(ره) گفت: در 6 ماهه اول حدود 12 هزار نفر از دختران به اردوگاه های کمیته امداد اعزام شدند مسابقات مختلفی با موضوع حجاب، سیره و روش عملی آن حضرت برای مخاطبان عزیز در کانون های مختلف امداد برگزار شد.