آرشیو شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۱۲
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

مدیر کل کتابخانه های عمومی خبر داد: راه اندازی 27 هزار ایستگاه مطالعه در کشور

مدیر کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی راه اندازی 27 هزار ایستگاه مطالعه در سطح کشور را گامی اساسی در این راستا دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدعارف علوی در گردهمایی مسئولان کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی با اشاره به بازدیدهای دوره ای مدیران کل و کارشناسان و روسای ادارات نهاد از کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه بازدیدکنندگان در این ماموریت ها عمدتا سه هدف اصلی را مد نظر دارند، اظهار کرد: مشاهده حضوری کتابخانه ها وضعیت صحیح تری را به ما ارائه می دهد.

وی گفت: دیدار چهره به چهره با کتابداران، مشورت و سنجش میزان تلاش کتابخانه ها و کتابداران 2 دلیل عمده دیگر در این ماموریت هاست.

علوی، امکان بروز نتایح فعالیت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور را منوط به تلاش کتابداران دانست و خاطرنشان کرد: هر تصمیم و برنامه ریزی که در نهاد کتابخانه های عمومی کشور گرفته می شود برای اجرا در کتابخانه های عمومی و خدمت رسانی به مردم در زمینه افزایش آگاهی های عمومی مفید است و این امر در سایه تلاش کتابداران عملی می شود.

مدیر کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه ضمن تاکید بر لزوم اشراف کامل کتابداران و مسئولان کتابخانه ها بر آئین نامه های تخصصی نهاد تصریح کرد: کتابخانه ها با عمل به مصوبات و تصمیمات نهاد باید خود را به سطح مقبولی از حداقل استاندارد برسانند.

علوی، وظیفه عمده کتابداران را تلاش در زمینه ارتقای مطالعه مفید عنوان کرد و افزود: برای کتابخانه ها دو حالت متصور است، نخست اینکه مردم را به کتابخانه ها جذب کنیم و یا اینکه کتاب را وارد زندگی مردم کنیم تا بتوانیم شاهد ارتقای معلومات و آگاهی های عمومی جامعه باشیم.

وی، طرح راه اندازی قریب 27 هزار ایستگاه مطالعه در سطح کشور را گامی اساسی در این راستا عنوان کرد و گفت: تلاش این نهاد علاوه بر حفظ ارتباط و ارائه خدمات به افراد کتابخوان، ایجاد علاقه و انگیزه مطالعه در بین کسانی است که به مطالعه مبادرت چندانی نمی ورزند و از این رو ایستگاه مطالعه کتاب، فرصتی برای دسترسی همگانی به کتاب در هر نقطه ممکن را فراهم می کند.