آرشیو یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱، شماره ۷۶۴۴
اقتصادی
۴

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران خبر داد

رشد 9 برابری سرمایه گذاری واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران از افزایش 9 برابری سرمایه گذاری واحدهای تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی خبرداد و گفت: در طول فعالیت دولت نهم و دهم میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی در شهرکهای صنعتی بیش از848 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا فخرالله مولایی با اشاره به رشد 103 درصدی ایجاد اشتغال در شهرکها ونواحی صنعتی گفت: در ابتدای فعالیت دولت نهم 291 هزارو 104 واحد تولیدی مشغول به فعالیت شده اند که با رشد 103 درصدی، این تعداد تا پایان خرداد سال جاری به بیش از 591 هزار و 816 هزار نفر افزایش یافته است.

وی روند ایجاد امکانات زیرساختی از قبیل آب، برق و گاز در شهرکهای صنعتی را مناسب توصیف کرد و گفت: طی هفت سال گذشته گازرسانی به شهرکها و نواحی صنعتی پیشرفت مناسبی داشته و با جهشی 287درصدی همراه بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت نهم 91 شهرک و ناحیه صنعتی به شبکه گاز متصل شده بود، تصریح کرد: تا پایان خرداد سال جاری حدود 353 شهرک وناحیه صنعتی از نعمت گاز بهره مند شده است.

مولایی با اشاره به رشد 124 درصدی تعداد شهرکهای صنعتی که از نعمت آب بهره مند شده اند، تصریح کرد: طی هفت سال گذشته به بیش از690 شهرک وناحیه صنعتی برق رسانی شده که امیدواریم این میزان تا پایان سال جاری افزایش بیشتری داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به رشد 98 درصدی توسعه کمی شهرکها و نواحی مصوب اشاره کرد و گفت: از ابتدای شروع به کار دولت فعلی، 456 شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور به تصویب رسیده بود. این درحالی است که با گذشت هفت سال از آن زمان بیش از 904 شهرک وناحیه صنعتی مصوب در سراسر کشور ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده در شهرکها و نواحی صنعتی از11 هزارو131 مورد در پایان سال 1384 با رشد 118 درصدی به 24 هزارو 372 پروانه افزایش یافته است، تصریح کرد: تعداد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده نیزدر ابتدای فعالیت دولت فعلی معادل 12 هزار و 887 واحد بوده که با تلاش های انجام شده این تعداد تا پایان خرداد ماه امسال با 118 درصد رشد به 28 هزار و 102 واحد افزایش یافته است.