آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۳۲
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

رفع تعلیق فدراسیون جودو

رئیس فدراسیون جودو از رفع تعلیق موقت فدراسیون جودوی ایران خبر داد.

محمدعلی رستگار برای دیدار و گفت وگو با مسئولان فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیا در حاشیه مسابقات جایزه بزرگ ابوظبی راهی امارات شده بود.

وی در مورد نتایج این سفر گفت: از حدود 20 روز قبل که یک نامه مبنی بر تعلیق موقت جودوی ایران به فدراسیون رسید، تلاش های فراوانی برای گفت وگو با مسئولان اتحادیه آسیا داشتیم تا بتوانیم تیم های خود را در مسابقات آسیایی چین تایپه شرکت دهیم ولی موفق به انجام این تماس نشدیم. لازم است تاکید کنم پس از آن هیچ نامه دیگری مبنی بر تعلیق فدراسیون ارسال نشده است.

وی افزود: رقابت های جایزه بزرگ ابوظبی بهترین فرصت بود تا بتوانیم با مسئولان اتحادیه آسیا گفت وگوی مستقیم داشته باشیم به همین دلیل راهی امارات شده و ملاقات ها و رایزنی های متعددی با مقامات اتحادیه آسیا و فدراسیون جهانی داشتیم.رستگار افزود: در جریان این ملاقات با تشریح شرایط جودوی ایران و این که غیبت جودوکاران ما در میادین بین المللی باعث افت جودو در کشور شده و هر تصمیمی می تواند به افت جودوی ایران منتهی شود و این خلاف اهداف فدراسیون جهانی و اتحادیه آسیاست درخواست خود را مبنی بر رفع مشکل ارائه دادیم.رئیس فدراسیون جودو با اشاره به اینکه در این مدت کوتاه مذاکرات فشرده و زیادی با افراد متعدد داشتیم در نهایت مشکل تعلیق موقت جودو کشور رفع شد و از این پس می توانیم در هر رویدادی حضور داشته باشیم.