آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۳۲
اخبار خارجی
۱۶

32 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری رای دهندگان آمریکایی: نه اوباما، نه رامنی

ورود دولت آمریکا به اقتصاد و زندگی خصوصی مردم، طرفداران احزاب جمهوریخواه و دموکرات را کاهش داده است.

شبکه تلویزیونی فرانس 24، همزمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گزارش داد، شماری از طرفداران سابق دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا از آنها فاصله گرفته و دیگر گرایشی به آنها ندارند.

به اعتقاد این گروه، ورود دولت به اقتصاد و زندگی خصوصی مردم باعث دلسردی و بی اعتمادی آنها شده بنابراین قصد مشارکت در انتخابات را ندارند. این گروه از مردم معتقدند تفاوت زیادی بین نامزدهای دو حزب وجود ندارد.

ششم نوامبر (16 آبانماه) باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی آمریکا و نماینده دموکرات ها و «میت رامنی»، نماینده جمهوریخواهان برای تصدی پست ریاست جمهوری به رقابت خواهند پرداخت.

اظهارات این دو و معاونان آنها در جریان چند مناظره اخیر نشان می دهد تشخیص مردم آمریکا مبنی بر اینکه تفاوتی بین دو نامزد اصلی انتخابات آمریکا وجود ندارد کاملاصحیح است.

به عنوان مثال چند روز پیش «جو بایدن»، معاون اوباما در جریان مناظره همراه با مشاجره ای که با «پل رایان»، معاون میت رامنی داشت به صراحت اعلام کرد، نیاز امروز دولت آمریکا راه اندازی یک جنگ زمینی دیگر در خاورمیانه است.

تا پیش از این عده ای فقط جمهوریخواهان را تندروهای طرفدار جنگ می دانستند اما اظهارات معاون اوباما نشان داد، دموکرات ها نیز به دنبال جنگ هستند اما همانطور که بایدن اذعان داشت، امکان آن را ندارند.

اجرای ریاضت های اقتصادی با هدف غلبه بر بحران، یکی دیگر از عواملی است که باعث نارضایتی مردم آمریکا از احزاب اصلی این کشور شده است.

«کالب ماپین»، از فعالان «مرکز اقدام بین المللی» در همین رابطه اظهار داشت: مردم از تدابیر ریاضتی که آمریکا به دنبال آن است ناراضی اند و در صورت اجرای آن همچون مردم اروپا ساکت نخواهند نشست. به گفته این فعال سیاسی، دولت آمریکا به خاطر نزدیک شدن به زمان انتخابات اجرای این سیاست ها را به طور کامل آغاز نکرده و قصد دارد پس از گذشتن از این برهه مانند دولت های اروپایی آن را در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین اظهار داشت: دولت آمریکا با کاهش کوپن های غذایی میلیون ها آمریکایی و افزایش شهریه های دانشجویی اجرای این تدابیر را آغاز کرده بود اما انتخابات ماه نوامبر ادامه این سیاست ها را موقتا متوقف کرد.