آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۳۲
اخبار خارجی
۱۶

ترور رئیس جمهور موریتانی نافرجام ماند

منابع خبری از سوءقصد به جان رئیس جمهور موریتانی وانتقال وی برای مداوا به خارج از این کشور خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، خبرگزاری رسمی موریتانی، شنبه شب با اعلام این خبر، خاطرنشان کرد که پس از شلیک اشتباهی یک گشتی نظامی به کاروان حامل رئیس جمهور «محمد ولد عبدالعزیز» 55 ساله دچار جراحات مختصری شده است.

بر پایه این گزارش، «حمدی ولد محجوب» وزیر ارتباطات موریتانی در گفت وگو با رویتر با تایید خبر حمله به کاروان رئیس جمهور اظهار داشت که وی برای مداوا به کشور فرانسه منتقل خواهد شد.

این در حالی است که منابع خبری موریتانی تاکنون جزئیات حمله به کاروان رئیس جمهور و نحوه مجروح شدن وی را فاش نکرده اند.

از سوی دیگر منابع غیر رسمی در موریتانی، حمله یک گشتی نظامی به محمد ولد عبدالعزیز را عمدی و اقدامی برای ترور کردن وی عنوان کردند.

محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهور کنونی موریتانی که غرب از آن به عنوان دیوار مستحکم در مقابل فعالیت اسلامگرایان در آفریقا حمایت می کند، در سال 2008 میلادی طی یک کودتای نظامی، دولت قانونی این کشور را ساقط کرد.

رئیس جمهور 55 ساله موریتانی در یک انتخابات فرمایشی و با حمایت غرب و کشورهای مرتجع عربی و سرکوب مخالفان خود توانست در سال 2009 میلادی پایه های حکومت خود را به عنوان رهبر این کشور مستحکم کند.در جریان جنبش بیداری اسلامی، موریتانی نیز همانند بسیاری از کشورهای عربی دستخوش تظاهرات و ناآرامی شد، اما معترضان به شدت سرکوب شدند.