آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۳۲
حوادث
۱۵

منصور قمشه خبر داد: معافیت مددجویان امداد از پرداخت حق التحریر ثبت اسناد

با حضور حسین انواری، سرپرست کمیته امداد و دکتر تویسرکانی، معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان اسناد و املاک کشور و به منظور ایجاد تعامل و هماهنگی جهت رفع مشکلات ثبتی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) تفاهم نامه فی مابین کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه و کمیته امداد امام(ره) به امضا رسید.

این تفاهم نامه که توسط محمدرضا دشتی اردکانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه و منصور قمشه معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد به امضا رسید دارای 7 ماده می باشد.

منصور قمشه معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد پیرامون مفاد این تفاهم نامه، با قدردانی از همکاری قوه قضاییه و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهره مندی نیازمندان، بویژه خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و تشکر از ظرفیت های فراهم شده در بخش های مختلف دستگاه قضایی کشور، گفت: موضوع اصلی این تفاهم نامه، معافیت مددجویان کمیته امداد از پرداخت حق التحریر ثبت اسناد رسمی می باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام(ره) اهداف این تفاهم نامه را تلاش در جهت ترغیب و تشویق مددجویان تحت پوشش کمیته امداد به منظور ثبت اسناد رسمی و ترغیب و تشویق روحیه نیکوکاری در جامعه حقوقدانان و جلوگیری از حدوث مشکلات حقوقی ناشی از عدم ثبت رسمی اسناد برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و تسهیل احقاق حقوق و رسیدگی مستند به دعاوی له و علیه مددجویان کمیته امداد در محاکم قضایی دانست.

منصور قمشه یکی دیگر از اهداف مهم این تفاهم نامه را معاضدت حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد برشمرد.