آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۳۲
اخبار کشور
۲

آیت الله محی الدین انواری به لقاءالله پیوست

آیت الله محمدباقر محی الدین انواری، عالم وارسته و مبارز و یار دیرین حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در سن 86 سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت الله انواری سالیان درازی از عمر خویش را از اسفندماه 1343تا بهمن ماه 1355 به دفاع از نهضت امام خمینی(ره) در زندان رژیم ستمشاهی سپری کرد. آن مرحوم بعد از پیروزی انقلاب عضو برجسته جامعه روحانیت مبارز تهران بود و در اولین دوره مجلس شورای اسلامی از شهرستان رزن و در دور دوم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود. ایشان در دور اول مجلس خبرگان رهبری از استان همدان و در دور دوم از استان تهران در این مجلس حضور داشت. آیت الله انواری از سوی رهبر معظم انقلاب مسئولیت مرکز رسیدگی به امور مساجد را نیز برعهده داشت.

پیام تسلیت مسئولان ارشد نظام در پی در گذشت آیت الله انواری

رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس دستگاه قضا و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درپیام های جداگانه ای در گذشت آیت الله محمدباقر محی الدین انواری را تسلیت گفتند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز طی سخنانی درگذشت آیت الله انواری یکی از پیشکسوتان مبارزه با رژیم شاهنشاهی و از سابقون نهضت امام خمینی که بیش از یک دهه از عمر خود را در زندان ها و سیاه چال های رژیم شاه گذراند، تسلیت گفت.

همچنین در بخشی از پیام تسلیت آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده است: این عالم مبارز جلیل القدر، در طول مبارزه و زندگی پربرکت خود، یکی از طولانی ترین دوران زندان های ستم شاهی را تحمل نمود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز علاوه بر تبلیغ و نشر معارف اسلامی، افتخار نمایندگی حضرت امام(ره) در ژاندارمری و نمایندگی دوره های مختلف مردم همدان و تهران در مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را به عهده داشت.

در پیام آیت الله آملی لاریجانی نیز آمده است: ارتحال آیت الله آقای محمدباقر محی الدین انواری که به حق یکی از یاران با وفای ولایت فقیه در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودند موجب تاثر و تاسف گردید.

کیهان درگذشت این عالم وارسته و بزرگوار را به ملت شریف ایران، حوزه های علمیه و بازماندگان آن روحانی جلیل القدر تسلیت می گوید.