آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۰۷
اجتماعی
۴

گزیده اخبار

شناسایی سالانه 70 تا 90 هزار مورد جدید سرطان در کشور

رئیس انجمن پزشکی اجتماعی کشور از شناسایی سالانه 70 تا 90 هزار مورد جدید سرطان در کشور خبر داد.

دکتر بهزاد دماری با بیان این که ژنتیک، عوامل محیطی و رفتاری بر سلامت افراد تاثیرگذار است، اظهارکرد: با غربالگری علاوه بر تشخیص بموقع و درمان در مراحل اولیه، موجبات بهبودی فراهم می شود چرا که برخی از سرطان ها باید در سنین خاصی غربالگری شود.

تغییر روسای پلیس پیشگیری، اینترپل و فرودگاه

روز گذشته با حضور فرمانده نیروی انتظامی مراسم تودیع سردار بهرام نوروزی، رئیس پلیس پیشگیری، سردار نبی الله حیدری، رئیس پلیس فرودگاه و سردار صادقی، رئیس پلیس بین الملل(اینترپل) برگزار شد. همچنین در این مراسم سردار تقی مهری به عنوان رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی، سرهنگ حسن مهری به عنوان فرمانده پلیس فرودگاه های کشور و سرهنگ رضوانی به عنوان رئیس اینترپل معرفی شدند.

آغاز ثبت سوابق تحصیلی کنکوری های 92 از امروز

عبدالامیر عرفی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: سایت «ساحت» از امروز فعال می شود تا داوطلبان مشمول کد سوابق تحصیلی اطلاعات خود را برای کنکور 92 ثبت و کد سابقه تحصیلی دریافت کنند.

اعلام مهلت مجدد تعیین اولویت متقاضیان هیات علمی

تعیین اولویت دوباره متقاضیان شرکت در فراخوان جذب هیات علمی شهریورماه 91 اعلام شد. بر این اساس آن دسته از متقاضیانی که در زمان اعلام شده از مرکز جذب هیات علمی نتوانستند در فرایند انتخاب اولویت ها شرکت کنند می توانند از 10 تا 30 آبان ماه اولویت های خود را اعلام کنند.

اعلام نرخ نهایی عتبات دانشگاهیان

با اعلام نرخ نهایی عتبات دانشگاهیان از سوی سازمان حج و زیارت، از این پس دانشگاهیان بر اساس نرخ های جدید اعلام شده به عتبات عالیات اعزام می شوند.

بر این اساس متقاضیان سفر زیارتی عتبات دانشگاهی از تاریخ 28 مهرماه با نرخ جدید یک میلیون و 48 هزار تومانی اعزام خواهند شد. هزینه سفر به عتبات دانشگاهیان تاکنون بسته به فاصله شهر اعزام در حدود مبلغ 590 هزار تومان بود که با نرخ جدید ارز، دو برابر افزایش یافته و به بیش از یک میلیون تومان رسیده است.