آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۰۷
بین الملل
۲۷

درخواست انجمن حقوق بشر برای محاکمه آل خلیفه

همزمان با انتشار خبر محاصره شهرک العکر توسط نیروهای آل خلیفه و جلوگیری از رسیدن مواد غذایی به ساکنان این منطقه، انجمن حقوق بشر بحرین خواستار محاکمه وزیر کشور رژیم آل خلیفه در دادگاه کیفری بین المللی به خاطر دست داشتن در جرایم ضدبشری شد.

انجمن حقوق بشر بحرین از دادگاه کیفری بین المللی خواست راشد آل خلیفه را به جرم دست داشتن در جنایت های ضدبشری مورد پیگرد قرار دهد. در همین حال، جریان الوفاء اسلامی بحرین نیز اقدام نیروهای رژیم بحرین در محاصره شهرک العکر را جنایت دانست و گفت که رژیم آل خلیفه در تحقق اهدافش از محاصره این شهرک شکست خواهد خورد. این جریان افزود: داستان رژیم بحرین درباره کشته شدن یک پلیس در روستای العکر بهانه ای برای مباح دانستن قلع و قمع گسترده مردم است. برخی فعالان در شبکه های اجتماعی گفتند که نیروهای امنیتی رژیم بحرین با حمایت ارتش رژیم سعودی شهرک العکر را بشدت محاصره کرده و در اطراف آن مستقر شده اند و از ورود و خروج مردم جلوگیری می کنند.

این نیروها دیروز نیز به اعضای کاروانی که قصد شکستن محاصره العکر را داشتند حمله کرده و به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

علاوه بر این نیروهای رژیم آل خلیفه بدون داشتن مجوز قضایی به خانه های مردم این منطقه یورش می برند. گزارش ها همچنین حاکی از وخامت اوضاع انسانی شهرک العکر بحرین و ادامه روند بازداشت ها و ضرب و جرح مردم در این شهرک است.