آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۰۷
ایران اقتصادی
۵

صندوق ثبات بازار سرمایه در انتظار تامین منابع

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس آخرین وضعیت راه اندازی صندوق های جدید را تشریح کرد و از تاسیس صندوق های با تقسیم سود در آینده نزدیک خبر داد.

ایوب باقرتبار، مدیر اداره نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از افزایش صندوق های سرمایه گذاری به 88 صندوق خبر داد و گفت: ماه گذشته چهار صندوق سرمایه گذاری به بازار سرمایه اضافه شد و تعداد صندوق های سرمایه گذاری در سهام به 88 صندوق رسید.

وی افزود: در حال حاضر شرکت های تامین سرمایه یکی از متقاضیان راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری هستند زیرا یکی از ابزارهای تامین منابع برای شرکت های تامین سرمایه از طریق تشکیل این صندوق هاست که براساس تقاضا موافقت اصولی برای تاسیس صندوق صادر می شود.

باقرتبار درباره آخرین وضعیت صندوق ثبات بازار سرمایه گفت: در حال حاضر مذاکراتی با اشخاص حقیقی و حقوقی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در حال انجام است تا بخشی از منابع صندوق تامین شود.

وی با بیان این که سرمایه صندوق 200 تا 300 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: باید مذاکراتی صورت گیرد تا مشخص شود نهادهای مختلف باید چه میزان سرمایه تامین کنند تا این صندوق شکل گیرد.

وی درمورد این صندوق گفت: صندوق ثبات بازار سرمایه به شرایط بورس ناشی از اثرات روانی واکنش سریع نشان داده و در زمان عادی وارد بازار نمی شود به این ترتیب در نوسانات شدید وارد بازار شده و شروع به عرضه و خرید می کند و با تزریق نقدینگی در بازار سرمایه ثبات ایجاد کرده و به بازار اطمینان می دهد.

این مسئول سازمان بورس اظهار کرد: تلاش می شود تا پایان سال منابع لازم جمع آوری شده و صندوق ثبات بازار سرمایه راه اندازی شود.

باقرتبار از ماندگاری و توسعه صندوق های سرمایه گذاری در سهام خبر داد و گفت: در حال مطالعه هستیم تا با راه اندازی صندوق هایی با امکان تقسیم سود، صندوق سرمایه گذاری در سهام را ماندگار کنیم و مدیریت آن را توسعه دهیم.