آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۰۷
ایران اقتصادی
۵

جزئیات عرضه اولیه سیمان آبیک و هلدینگ خلیج فارس در بورس

معاون شرکت بورس با بیان نهایی شدن انتقال سرمایه گذاری خوارزمی از فرابورس به بورس در روز جاری، جزئیات عرضه اولیه سیمان آبیک و هلدینگ خلیج فارس را اعلام کرد.

محمد رضا عربی با اشاره به نهایی شدن انتقال سرمایه گذاری خوارزمی از فرابورس به بورس اظهار داشت: در پی درخواست مسئولان این شرکت مبنی بر انتقال از فرابورس به بورس و موافقت هیات پذیرش با این درخواست،سرمایه گذاری خوارزمی با سرمایه 490 میلیارد تومانی از امروز به بورس منتقل و فرایند آن نهایی شد.وی درباره عرضه اولیه سهام سیمان آبیک در بورس هم گفت: مقدمات آماده سازی و درج نام این شرکت در بورس با سرمایه بیش از 180 میلیارد تومانی نهایی شده و طبق هماهنگی های به عمل آمده، پنچشنبه آینده 11 آبان بازدیدی از کارخانه به عمل می آید تا سپس جلسه معارفه ای برگزار شود.

این مقام مسئول با اعلام لزوم ارائه بودجه حسابرسی شده این شرکت ادامه داد: به این ترتیب دو تا سه روز بعد از برگزاری جلسه معارفه 10 درصد از سهام سیمان آبیک از سوی سهامدار عمده این شرکت یعنی سیمان فارس و خوزستان عرضه اولیه می شود که زمان آن دو هفته بعد و در نیمه اول آبان خواهد بود.

عربی در مورد عرضه اولیه سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هم توضیح داد: همه کارهای مربوط به آماده سازی و درج نام آن در بورس انجام شده و با صدور مجوز افزایش سرمایه از سوی سازمان بورس، این شرکت بزرگ و مشمول اصل 44 هم بعد از درج نام عرضه اولیه خواهد شد.

به گفته وی با توجه به تاریخ پذیرش هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در 3 اردیبهشت سال جاری و با در نظر داشتن مهلت شش ماهه، درج نام این شرکت باید تا سوم آبان نهایی شود.