آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۰۷
جامعه
۱۵

تهران، رکورددار آمار ازدواج

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، گفت: تهران در سال جاری بیشترین آمار ازدواج را نسبت به دیگر شهرهای کشور داشته است.

محمدتقی حسن زاده افزود: در سه ماه نخست سال جاری، بالاترین درصد ازدواج در کل کشور به ترتیب در استان های تهران با 46/10 درصد، خراسان رضوی با 92/8 درصد و خوزستان با 43/7 درصد بوده و کمترین آمار ازدواج مربوط به استان های سمنان با 65/0 درصد و ایلام با 83/0 درصد است.

رئیس کمیته علمی و پژوهشی ستاد هفته ازدواج اضافه کرد: جوانان ما در حال حاضر در بهترین شرایط سنی ازدواجند، اما با این وجود، وضعیت ازدواج نگران کننده است و حل این بحران، عزم جدی همه دستگاه های مرتبط با حوزه جوان را می طلبد.

وی با بیان این که خانواده ها مهمترین عامل موثر بر همسرگزینی فرزندان هستند، تصریح کرد: مهمترین مسئله در حوزه ازدواج، نداشتن آگاهی و شناخت برای انتخاب همسر مناسب است. خانواده ها باید در این زمینه نقش فعال داشته باشند، چون طبق آمار، جوان ها بیشتر از مراکز مشاوره، به نظر خانواده شان اهمیت می دهند. پدر و مادرها سعی دارند نقش اول را در ازدواج فرزندانشان ایفا کنند، ولی باید جوانان را نیز درک کنند.