آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۰۷
جامعه
۱۵

خودکفایی 30 هزار خانوار کمیته امداد در سال91

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 هزار خانوار به خودکفایی رسیده و از پوشش این نهاد خارج شدند.

محمد امید یکی از اهداف کمیته امداد را اجرای طرح های اشتغال و توانمندسازی خانواده های زیر پوشش خود عنوان کرد و افزود: با تحقق این امر خانواده ها به جای این که از دولت کمک بگیرند خودشان تولیدکننده می شوند و در عرصه اقتصادی کشور نیز فعال خواهند بود.

وی با بیان این که سال گذشته 80 هزار خانوار از پوشش خارج شدند و به خودکفایی رسیدند، اظهار داشت: امسال نیز براساس برنامه ریزی های صورت گرفته 120 هزار خانوار در سطح کشور از پوشش کمیته امداد خارج می شوند.

این مقام مسئول در کمیته امداد یادآور شد براساس ماده 39 قانون برنامه پنجم توسعه، این نهاد موظف است هر سال 10 درصد از مددجویان را از پوشش خود خارج کند.

امید با یادآوری این که کمیته امداد سالیان سال است که طرح اشتغال را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد فرآیند اشتغال در این نهاد شامل مراحل شناسایی خانواده های تحت حمایت، نظارت بر طرح های اشتغال و کمک به بازاریابی و فروش محصولات است و این فرآیند موجب شده که مشاغل کمیته امداد از امنیت شغلی بالایی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: از 300 هزار فرصت شغلی که سال گذشته در کشور ایجاد شد، 48 درصد در زمینه طرح های کشاورزی و دامپروری، 30 درصد در زمینه مشاغل خدماتی و مابقی خدمات صنایع دستی و تولیدات صنفی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان این که همه اعضای توانمند خانواده های زیر پوشش این نهاد می توانند از تسهیلات اشتغال استفاده کنند، افزود: خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در سراسر کشور برای دریافت تسهیلات اشتغال هیچگونه محدودیتی ندارند.

امید تصریح کرد بیش از 35 درصد از طرح هایی که سال گذشته اجرا شد به زنان سرپرست خانوار اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: براساس آخرین آمار این نهاد یک میلیون و 50 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد، متقاضی استفاده از تسهیلات و امکانات برای اشتغال و خودکفایی هستند.