آرشیو سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۴۰
فرهنگ و هنر
۵

25 شعر برگزیده در کنگره شعر مقاومت بین الملل

سومین کنگره شعر مقاومت بین الملل که روزهای یازدهم تا سیزدهم آبان در کرمانشاه برگزار می شود، 25شعر برگزیده دارد.

به گزارش فارس، در نشست خبری سومین کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی که روز گذشته در موسسه روایت فتح برپا شد، سردار بهروز اثباتی، دبیر کنگره گفت: این کنگره به مناسبت سیزدهم آبان در روزهای 11، 12 و 13 آبان سال جاری در استان کرمانشاه برپا خواهد شد که برای برپایی این کنگره، تحولی در شکل برگزاری آن از لحاظ شکل و فرم صورت گرفته است. وی اضافه کرد: بخش مستقل کودک و نوجوان در سومین کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی برگزار می شود که بر این اساس نیز آثاری به دبیرخانه ارسال شد که به دلیل محدودیت ها برخی از آثار پذیرفته شدند.

اثباتی گفت: در این کنگره علاوه بر این که برنامه هایی را در استان کرمانشاه برگزار می کنیم، در چهار شهر اعم از گیلانغرب، سرپل ذهاب، قصر شیرین و پاوه چهار نشست تخصصی و شب شعر برپا می شود. وی افزود: امسال در این کنگره ده شاعر و ادیب استانی، 25 شاعر ایرانی و 25 شاعر غیرایرانی به زبان های عربی، انگلیسی، فارسی، ترکی و کردی به شعرخوانی خواهند پرداخت.

دبیر سومین کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی ادامه داد: 750 شعر خاص بیداری و مقاومت اسلامی به دبیرخانه کنگره ارسال شده که از این تعداد 25 شعر برگزیده و هفت شعر کودک و نوجوان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته او دراین کنگره 38 مهمان خارجی حضور خواهند داشت که از این تعداد 26 نفر شاعر و بقیه جزو استادان ادبیات در بحث های تخصصی مقاومت به شمار می روند.

وی اضافه کرد: به دبیرخانه این کنگره نزدیک 50 مقاله ارسال شده بود که آنقدر این مقالات به لحاظ نگارش و محتوا مطلوب بود که انتخاب آنها بسیار دشوار بود، اما در نهایت شش مقاله انتخاب شد. همچنین 18 مقاله ارسالی به سومین کنگره شعر مقاومت بین الملل اسلامی در کتاب تخصصی مقالات چاپ می شود.