آرشیو یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۵۴۷
اقتصاد
۴

پرسه در بازار

تحویل مگان با افزایش 6/5 میلیونی. شرکت رایان سایپا از خریداران مگان بدون آپشن خواست تا با پرداخت پنج میلیون و 600 هزار تومان، به جای خودروی ثبت نام شده، یک مگان آپشن دار خریدارای کنند. به گزارش فارس، شرکت پارس خودرو اعلام کرده که تنها خودروی آپشن دار عرضه شود و خریداران مجبورند خودرویی تحویل بگیرید که آپشن دار باشد.

قیمت سکه و طلادر بازار کاهش یافت. با آغاز ماه محرم و کاهش تقاضا در بازار طلاو سکه قیمت انواع سکه و طلادر بازارهای داخلی کاهش یافته است. محمد کشتی آرای اظهار کرد: معمولادر ماه محرم به دلیل کاهش تقاضای مردم برای خرید طلاو سکه شاهد کاهش قیمت ها در بازار هستیم. به گفته وی، این کاهش ناچیز بوده و بازار از آرامش و ثبات نسبی برخوردار است. او درباره قیمت انواع سکه اظهار کرد: در حال حاضر سکه تمام طرح جدید و قدیم یک میلیون و 158 هزار تومان، نیم سکه 580 هزار تومان، ربع سکه 291 هزار تومان و سکه یک گرمی 170 هزار تومان است.

برخورد با گرانفروشان بازدارنده نیست. مجید منصوری بیدکانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بازرسی های موردی ماموران سازمان های بازرسی و تعزیرات نمی تواند از کم فروشی و گرانفروشی کالاها جلوگیری کند، گفت: متاسفانه گاهی اوقات برخوردها با کم فروشان و گرانفروشان جدی و بازدارنده نیست. وی اظهار داشت: در یک جامعه مسلمان و اعتقادی باید نظارت درونی افراد بر عملکرد خودشان قوی تر از نظارت های بیرونی باشد زیرا در اصول فقهی ما کم فروشی و گرانفروشی به شدت نکوهش شده است. وی در ادامه افزود: در حال حاضر به دلیل تحریم ها و برخی سوء مدیریت ها، مردم تحت فشار گرانی و تورم هستند و در چنین شرایطی کم فروشی و گرانفروشی ظلم آشکاری است.

نرخ پرواز خارجی به سقف می رسد. در پی افزایش 1057 تومانی نرخ سوخت برای پرواز های خارجی ایرلاین های داخلی از اول آذر و توقف ارائه ارز مرجع به آنها، ظاهرا شرکت های داخلی تصمیم گرفته اند نرخ بلیت های خارجی خود را تا حداکثر سقف قانونی ارائه دهند. از چهارشنبه، 24 آبان ماه، بخشنامه یی به آژانس های هواپیمایی ابلاغ شد که بر اساس آن نرخ بلیت هواپیما برای پروازهای خارجی هم افزایش می یابد.