آرشیو پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۵
اقتصاد
۴

مالکی: ضعف کیفی کالاهای داخلی، قاچاق را افزایش داده است

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز، قاچاق کالابه کشور را ناشی از ضعف در نظارت و کنترل مبادی ورودی دانست و گفت: اگر به ارتقای کالاهای داخلی توجه کنیم، رقابت روان تر و قطعا از ورود کالاهای بی کیفیت جلوگیری می شود.

فداحسین مالکی با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: شعار امسال کامل کننده شعار سال های پیش و به معنای واقعی تجلی اقتصاد مقاومتی بوده؛ لذا طبیعی است که نقش اساسی در این میان متعلق به بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: باید به تمام راه هایی که باعث تقویت تولید ملی و کاهش ورود و مصرف کالاهای خارجی می شود، فکر کرد. مهم ترین این راه ها بهبود کیفی تولیدات داخلی و ایجاد اطمینان و اعتماد در مصرف کننده برای اصالت و کیفیت و همچنین پشتیبانی از کالاهای فروخته شده است. قطعا نزدیک شدن به این هدف به معنی کاهش مطلوبیت قاچاق کالاست.

مالکی افزود: در این خصوص، اجرای طرح هایی چون طرح شبنم علاه بر این که جایگاه کیفی کالاها و محصولات داخلی را ارتقا می دهد و انتخاب محصول را برای مصرف کننده راحت می کند، هشداری به صاحبان سرمایه است تا به تولیدات داخل بهای بیشتری بدهند.

مالکی با اشاره به برپایی اولین همایش و نمایشگاه ضمانت کیفیت و اصالت کالااز چهاردهم تا هفدهم آذر ماه اظهار کرد: در جهت اهداف ستاد مبارزه با قاچاق، این همایش با موضوعاتی چون بررسی اصلاح نگرش کلان بر موضوع ضمانت کیفیت و اصالت کالا، بررسی راهکارهای حمایت از تولید کالاهای با کیفیت ملی و تعریف نقش و جایگاه گارانتی و اصالت کالادر بازارهای داخلی و صادراتی برپا می شود.