آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۵۶۵
اقتصاد
۴

بدون تیتر

واردات خودرو تنها با ارز آزاد: ساسان خدایی معاون مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ملاک اصلی توقف ثبت سفارش خودروهای وارداتی را میزان ارزبری آنها دانست و گفت: امسال تاکنون حجم ثبت سفارش برای واردات کل کالاها سه تا چهار درصد افزایش یافته است. هم اکنون ثبت سفارش واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی متوقف است و خودروهای با حجم موتور کمتر از این مقدار مشکلی در ثبت سفارش برای واردات ندارند.

CNG فعلاسهمیه بندی نمی‎شود، شهرام اسدپور یک مقام مسوول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه سهمیه بندی CNG فعلادر دستور کار قرار ندارد از ارائه پیشنهاد افزایش 30 تومانی کارمزد CNG وزارت نفت به ستاد هدفمندی یارانه ها خبر داد. هم اکنون مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی 300 جایگاه جدید CNG در سطح کشور در حال انجام است.

شرط خودکفایی گندم شرایط آب و هوایی است را محمدمهدی کابلی مدیرکل دفتر محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: بیش از چهار میلیون هکتار ازحدود شش میلیون هکتار اراضی کشاورزی که زیرکشت گندم قرار دارد اختصاص به کشت گندم های دیم دارد. با توجه به اینکه بخش اعظمی از کشت گندم کشور به صورت دیم انجام می شود: لذا نوسان در میزان تولید گندم به طور طبیعی وجود دارد. اگر بارندگی به اندازه و به موقع باشد می توانیم مجددا در تولید گندم کشور خودکفا شویم ولی در غیر این صورت مشکلاتی در تولید گندم برایمان به وجود خواهد آمد.