آرشیو سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۸۲۴
خبر
۸

46/8 درصد تهرانی ها به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می کنند

نظرسنجی از میزان مشارکت پایتخت نشینان در انتخابات 92

خبرگزاری مهر نوشت: بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی «مهر» از شهروندان تهرانی 8/46 درصد آنها به احتمال زیاد یا حتما در انتخابات شرکت می کنند و 57 درصد پاسخگویان اولویت کاری دولت آینده را اقتصادی دانسته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز افکارسنجی «مهر» نظرسنجی در یک جامعه نمونه 1246 نفری با هدف آشنایی با فضای فکری جامعه نسبت به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انجام داده است.

پرسش درباره اهمیت انتخابات، پیگیری مسائل انتخاباتی، راه های پیگیری، مشکل فعلی جامعه و مهم ترین اولویت رییس جمهور یازدهم، از جمله سوالات طرح شده در این نظر سنجی است. نظرسنجی مذکور 23 آذرماه در بین شهروندان تهرانی صورت گرفته و نتایج آن به این شرح است:

در خصوص اهمیت انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری برای مردم از نظر نمونه آماری 58 درصد به میزان زیاد و تا حدودی ارزیابی شده است. 5/10 درصد در حد کم 8/13 درصد در حد خیلی کم و 6/16 درصد بی اهمیت دانسته اند. 1/1 درصد هم پاسخی ندادند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی تا کنون 9/42 درصد انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات در حد زیاد و تاحدودی زیاد است. 1/20 درصد هم گزینه در حد کم، 3/19 درصد خیلی کم، 9/15 درصد گزینه اصلارا انتخاب کردند و 8/1 درصد پاسخی ندادند. سوال دیگری که از شهروندان تهرانی پرسیده شده بود در خصوص شرکت در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بود که بر اساس این نظر سنجی، 8/46 درصد شهروندان تهرانی به احتمال زیاد یا حتما شرکت می کنند، 4/13 درصد هنوز تصمیم نگرفته اند، 5/7 درصد به احتمال زیاد و 9/31 درصد قطعا شرکت نمی کنند.

منبع اخبار انتخاباتی شهروندان

در پاسخ به این سوال که اخبار انتخابات را از طریق کدام رسانه پیگیری می کنید، 8/44 درصد اعلام کردند از طریق صدا وسیما 1/14 درصد از روزنامه ها 7/7 درصد از سایت های خبری 9/6 درصد رسانه های خارجی و 6 درصد از طریق دوستان و آشنایان اخبار مربوط به انتخابات را پیگیری می کنند 5/20 هم پاسخی ندادند.

در این نظرسنجی 4/50 درصد پاسخگویان مشکلات اقتصادی 2/17 درصد مشکل بیکاری و 6/4 درصد مشکلات اجتماعی را مهم ترین مشکل و مساله کشور در حال حاضر دانسته اند.

همچنین 57 درصد پاسخگویان اولویت کاری دولت آینده را اقتصادی دانسته اند؛ ضمن اینکه اشتغال با 2/15 درصد و سیاست خارجی با 6/3 درصد در اولویت های بعدی قرار دارند.